2 צפייה בגלריה
אביה הנסליין דדון וליאור גולן. צילום: סאם הנסליין
אביה הנסליין דדון וליאור גולן. צילום: סאם הנסליין
אביה הנסליין דדון וליאור גולן. צילום: סאם הנסליין
במבט ראשון זה נראה מוזר: שני סטודנטים צעירים מקימים עסק למכירת ג'חנון בתוך הבית שלהם בשבת בבוקר. אבל מתברר שמאחורי זה עומדת גם אג'נדה חברתית שמטרתה לשפר את מצב שכונת קריית מטלון שבה הם גרים.
מדובר באביה הנסליין דדון (24) וליאור גולן (26). דדון, סטודנטית למשפטים ולממשל במרכז הבינתחומי הרצליה וליאור, סטודנט להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב , הקימו עסק למכירת ג'חנון תימני אמיתי בעבודת יד, כל שבת בבוקר.
דדון היא ילידת העיר ("ההורים שלי גרים פה למעלה מ-30 שנה") ואילו גולן מגיע מראשון לציון. היא מספרת לנו על המיזם הטרי שהושק ביום שבת האחרון בביתם: "לליאור ולי יש אג'נדות חברתיות שאנחנו מקדמים בזכות הקמת העסק".
מה הן האג'נדות החברתיות?
"האחת היא כיצד יזמים צעירים בעיר מוצאים דרכים להתפתח על ידי הקמת עסק עצמאי משלהם. נוכל לספר על הקשיים שבהקמת העסק, על הדרך שאנחנו עוברים כדי למנף את העסק, ובכלל - כיצד זיהינו צורך בעיר למכירת ג'חנונים ונתנו לו מענה יצירתי. האג'נדה השנייה שאנו מקדמים היא מצבה הרעוע של שכונת קריית מטלון שדורש טיפול ויחס".
2 צפייה בגלריה
צילום: סאם הנסליין
צילום: סאם הנסליין
צילום: סאם הנסליין
מה הבעיות בשכונה?
"מאבקם החריף של תושבי השכונה מול העירייה נמשך כבר שנים רבות ולצערי, כתושבת השכונה, נותר ללא מענה. בתחילה, ליאור ואני שקלנו האם לפתוח את העסק בפתח תקוה או בראשון לציון (ליאור מתגורר בראשון לציון). לאחר מחשבה מעמיקה, החלטנו לפתוח את העסק במטלון כדי להעלות את המודעות למצב השכונה.
"התושבים נאבקים לשיפור התשתיות בעיר, העובדה שאין מדרכה וכי לא ניתן לטייל עם הילדים בשכונה, מיזוג השכונה עם כבישים עירוניים חרף התנגדות התושבים, והפיכת השכונה לחלק מאזור תעשייה על אף שמדובר בשכונה כפרית".
ואתם חושבים שזה יעזור?
"היד קצרה מלהכיל, אך המטרה של העסק היא ברורה - אנו רוצים שכמה שיותר אנשים יגיעו לעסק ועל הדרך יראו כמה השכונה מיוחדת, ועם זאת מוזנחת. באמצעות העסק, המודעות למצב השכונה תעלה ואולי סוף סוף תושבי קריית מטלון יקבלו התייחסות הולמת למצבם".
מתי תפעלו?
"אנו פועלים בכל יום שבת, מ-8 וחצי בבוקר ועד 14:00. אנחנו סטודנטים חרוצים ושאפתנים, שרוצים להעביר מסר של יצירתיות: גם כשהמאבק מול העירייה בדרכים המסורתיות כשל, אנו מצאנו דרך יצירתית ולא אלימה להיאבק על דעת הקהל, תוך הקמת עסק שאנו גאים בו ומתרגשים מהשקתו".
מי מכין את הג'חנון?
"הידע בג'חנון הוא מסבתו של ליאור שמכינה את הג'חנונים במו ידיה. הגענו למסקנה שלא יכול להיות שהג'חנונים האלה לא ימכרו כי זה מתכון שנשמר עשרות שנים. אנחנו גם נפנה לחברה כדי שאת כל הג'חנונים האקסטרה שישארו - נחלק לנזקקים".
כתובת הבית: רחוב מסדה 35 פתח תקוה.
טלפון: 054-6734451, 050-9090613.