ביממה האחרונה מופץ ברחבי הרשת סרטון ובו שיר סאטירי על העיר פתח תקוה עם הלחן של השיר המוכר "מאמה מיה" של להקת אבבא. אז מי עומד מאחוריו? מדובר בשיר שהופק לרגל חגיגות חג הפורים בחברת "סייברארק" שיושבת בפתח תקוה.
(צילום וידאו: מתוך דף הפייסבוק של רמי גרינברג, מתוך הרשתות החברתיות)
חברת סייברארק היא חברת הסייבר הישראלית השניה בגודלה בעולם, ולה מטה ראשי ומרכז פיתוח בפתח תקוה ובבוסטון שבארצות הברית. בחברה קיימו לעובדים מסיבת פורים וירטואלית ברוח הומוריסטית שכללה מופעי סטנדאפ ופאנל משעשע ולאחר מכן מופעי שירים שהכינו עובדי החברה ברוח החג.
את השיר המדובר ביצעו שלוש מעובדות החברה: עינת דור, ענבר ריגלר ורותם טאו, שאהבו את החיבור בין השיר מאמה מיה לבין אם המושבות. שלוש העובדות נשמעות שרות בין היתר "אני רציתי להיות כאן עוד מילדות, העיר המדהימה במרכז לא זו לא טעות... רק פניה קטנה מגהה לכאן יש בית חולים זה בשבילי מצוין.. " ו-"נכון אז אין פה ים אבל כל השאר מושלם, וואי וואי איזה איזה כיכרות".
מי ששיתף את השיר הוא ראש העירייה רמי גרינברג, שכתב גם: "פתח תקוה – אהבה ממבט ראשון לכל החיים. שתפו".
1 צפייה בגלריה
קליפ על פתח תקוה
קליפ על פתח תקוה
קליפ על פתח תקוה
(צילום: מתוך דף הפייסבוק של רמי גרינברג, מתוך הרשתות החברתיות)
פרסום השיר על ידי גרינברג בעמוד הפייסבוק שלו גרם לבלבול בקרב תושבים שלא היו בטוחים האם מדובר בפרודיה או בסרטון תדמית עירוני, והתגובות היו מגוונות. החל מ"מקסים", "גאוני", ו-עד ל"רמי תנעל את המחשב כשאתה קם מהעמדה. נראה לי עשו לך פיגוע פייסבוק" או "פורים כבר היה! לא מצחיק כלל ולא בונה תדמית".
קופירייטרית בשם מור בירן, שלדבריה כתבה את המילים לשיר, שיתפה את הסרטון ושלחה עקיצה לגרינברג כשכתבה "'נכון אז אין פה טעם, אבל כל השאר מושלם'. כשראש עיריית פתח תקוה משתף שיר סאטירי על פתח תקוה שכתבתי לאירוע של חברת סייברארק ולא הקשיב למילים עד הסוף".
קראו גם:
מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בסרטון היתולי ומשעשע, שהוכן במסגרת אירועי פורים של חברת סייברארק, אחת מחברות ההייטק הגדולות הפועלות בעיר. מיותר לציין שאופי הסרטון ברור לכל, גם לראש העיר. המטרה בפרסום הסרטון, שהופץ גם קודם לכן בתפוצה רחבה ברשת, היתה להעלות חיוך לעוקבים ותו לא. אנחנו כמובן פועלים בתיאום עם דוברות סייברארק".