קודם כל אנחנו נציין שיש דרך מופלאה להימנע מחוסר הנעימות הזה וקוראים לה – מגן מזרן. כן, אותו כיסוי פשוט וזול שבעזרתו את מכסים את המזרן שלכם ובכל תקלה תוכלו פשוט להסיר את הכיסוי ולכבס אותו. כיסוי כזה עולה סך הכל כמה עשרות שקלים וזה עשוי למנוע מכם ניקוי מזרן מכתמי שתן, ניקוי שלרוב הוא מאוד מסובך וזה די מוזר איך אנשים לא מודעים לנפלאות הכיסוי מזרן.
2 צפייה בגלריה
ניקוי מזרן
ניקוי מזרן
ניקוי מזרן
(צילום: FREEPIK)
אז נניח וכבר מאוחר מדי והכלב עלה לכם על המיטה, הילד שלכם לא התאפק או שאפילו חלמתם שהלכתם לשירותים וגיליתם שעכשיו המזרן שלכם ספג מכה קשה. אז איך תוכלו לבצע ניקוי מזרונים מכתמי שתן?
קודם כל חשוב להבין שכל דבר שתשפריצו, תרססו, תמרחו על המזרן סביר להניח שלא תצליחו להוציא אותו בכוחות עצמכם לכן אל תמהרו לעשות ניסויים על המזרן שלכם. ישנם מספר דברים הניתן לעשות על מנת למזער נזקים גם מבלי לקרוא לאיש מקצוע שיבצע עבורכם ניקוי מזרונים מכתמי שתן.
• אבקת סודה לשתייה – אבקת סודה לשתייה מנטרלת את החומציות של השתן ואפילו מנטרלת מעט את הריח הנוראי שיוצא מהמזרן. לא לערבב אותה עם מים! פשוט תפזרו את האבקה על הכתם ותתנו לה לשבת כשעה - שעתיים. לאחר מכן תוכלו לשאוב את האבקה חזרה עם שואב אבק.
• מנטרלי ריח – אם תתחילו להשפריץ בושם אתם סתם תוסיפו ריח של בושם לריח של שתן. ישנם חומרים אשר נועדו לנטרל ריחות רעים ולא פשוט להוסיף ריח של ורדים על ריח של פיפי. בהרבה חנויות תוכלו למצוא מספר תכשירים מנטרלי ריח רק תשאלו את המוכר בחנות חומרי ניקוי מה מתאים לניקוי מזרונים מכתמי שתן כי בסוף יש חומרים שלא יתאימו לכם בכלל.
• מגבונים לחים – אחרי ששאבתם את האבקת סודה לשתייה, ריססתם מעט מנטרל ריח, תוכלו לעבור על הכתמים של המזרן בעזרת מגבונים לחים ולנגב את האזור. רוב הסיכויים שזה לא יתפור לכם את הבעיה ב100 אחוז אבל ללא ספק יהיה הבדל מהותי. חשוב להדגיש כי אסור לשפשף את המזרן עם מברשות למיניהם! אתם רק תחמירו את המצב ותתנו לשתן להיספג עמוק יותר ואתם אפילו מסתכנים בפרימת סיבי המזרן מה שכבר נזק בלתי הפיך.
2 צפייה בגלריה
ניקוי מזרן
ניקוי מזרן
ניקוי מזרן
(צילום: קלין פרו)
יש הרבה מאוד גאונים שיכולים להסביר לכם איך לבצע ניקוי מזרן מכתמי שתן אבל חשוב להבין שיש דברים שגם לא כדאי לעשות על מנת לא להחמיר את המצב. אבל ללא ספק הדבר הכי מועיל שתוכלו לעשות זה להזמין איש מקצוע שישטוף לכם את המזרן בעזרת מכונה ייעודית המבצעת הזרקה ויניקה בו זמנית. וזו לא רק המכונה, קודם כל עובדים עם מתקני השכמות (מלשון – שחום , הכתמים שהשחימו לכם את המזרן לא יורדים בקלות) ולאחר מכן שוטפים את החומרים החזקים עם חומר מנטרל ריחות בתוספת חומר המטפל בסיבי הכותנה ורכך אותם, אנחנו אוהבים להשתמש ב -COTTON EASY מבית קלין טק. לאחר מכן אנחנו שואבים את הנוזלים מהמזרן ונותנים לו להתייבש מספר שעות. וחשוב מאוד לציין, שאם כבר הזמנתם איש מקצוע שניקה לכם את המזרן והוציא את המקסימום, חשוב מאוד שיביאו לכם כיסוי מזרן. אחרת תצטרכו לחזור על כל התסריט של ניקוי מזרן מכתמי שתן שוב פעם ושוב פעם.
אנחנו מקווים כי במאמר זה ענינו על כל השאלות שלכם לגבי ניקוי מזרן מכתמי שתן וגם אם לא, אנחנו מזמינים אתכם לשלוח הודעה ולהתייעץ ללא עלות עם מיטב המומחים של קלין פרו על מנת לקבל אבחון זריז למצב המזרן שלכם ועוד כמה טיפים אישיים הרלוונטיים למצב שהמזרן שלכם נמצא בו.
מאמר זה נכתב בשיתוף עם פיליפ מחברת קלין פרו, חברה המתמחה בניקוי כל סוגי הריפודים.