תואר ראשון בלימודי כלכלה נחשב לאחד המסלולים המבוקשים והפופולריים ביותר. מגוון המשרות שניתן לעסוק בהן עם סיום הלימודים, מסלול הקידום המהיר לתפקידים בכירים והשכר הגבוה, הופכים את התחום לאחד התחומים הרווחיים והיוקרתיים בשוק העבודה. למי מתאים ללמוד תואר ראשון בכלכלה, מהי העלות ומהן אפשרויות העבודה עם סיום התואר?

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

למי מתאים לימודי כלכלה?

לימודי כלכלה נחשבים למאתגרים למידי ודורשים מהסטודנטים יכולות אנליטיות גבוהות – סטטיסטיקה ומתמטיקה. עם זאת, לא מדובר במתמטיקה ברמה הגבוהה ביותר – ברוב המקרים 4 יח' מתמטיקה ישקפו את רמת הקושי בתואר. בהיותו התחום, חלק ממדעי החברה ולא ממדעים מדויקים, בלימודי כלכלה יש הרבה מאוד תיאוריות הבאות לבחון, לחקור ולחזות את הפעילות האנושית שנעשית בכוונה להשיג את האמצעים החומריים הדרושים לאדם על מנת להתקיים. הלימודים מיועדים למי שאוהב מספרים וגרפים, אך לא רוצה להיות בהכרח מתכנת אלא לעסוק במתמטיקה של היגיון, תובנות ומסקנות.

מסלולים מומלצים לשילוב עם לימודי כלכלה

מסלולים דו-חוגיים הם מסלולים בהם נלמד תואר אחד עם שני תחומי לימוד – הם מעשירים את הסטודנט בתחום ידע נוסף ופותחים בפניו דלתות נוספות בשוק העבודה. תחום הכלכלה נחשב לידידותי מאוד לחוגים אחרים, ומתחבר היטב למגוון של חטיבות בתחום מדעי החברה והרוח. בין המסלולים המומלצים:
• תואר ראשון בניהול וכלכלה
• תואר ראשון בכלכלה וסוציולוגיה
• תואר ראשון בכלכלה ובמדע המדינה ויחסים בין-לאומיים
• תואר ראשון בכלכלה ובמדעי המחשב – מערכות ויישומים
• תואר ראשון בכלכלה עם לימודי חטיבה בחשבונאות
• תואר ראשון בכלכלה עם לימודי חטיבה בפסיכולוגיה
• תואר ראשון בכלכלה עם לימודי חטיבה בתקשורת
• תואר ראשון בכלכלה עם לימודי חטיבה במדיניות ציבורית

מהן עלויות תואר ראשון בכלכלה?

שכר לימוד אוניברסיטאי הוא שכר לימוד מסובסד, ועומד על 11,000-13,000 ₪ לשנת לימוד, כתלות בתוספות הנהוגות באוניברסיטה. שכר לימוד במכללות הפרטיות אינו מסובסד, ולכן עלות שנת לימוד אחת נעה בין 30,000-45,000 ₪. אחד היתרונות הגדולים במכללת רמת גן, הוא שהסטודנטים נהנים משכר לימוד אוניברסיטאי בתנאי לימוד של מכללה – כיתות קטנות, יחס אישי לכל סטודנט וליווי צמוד ופרטני עד סיום התואר בהצלחה.

שוק העבודה שאחרי הלימודים – מה מחכה לבוגרי תואר ראשון בכלכלה?

לבוגרי לימודי כלכלה מחכה שוק תוסס ומגוון של משרות. חלקן פתוחות בפני בוגרי תואר ראשון בכלכלה בלבד וחלקן עוסקות בעולם הכספים ומיועדות לבוגרים מכל תחומי הפיננסים ,גם לבוגרי כלכלה.

כלכלן ואנליסט בחברה

כלכלן ואנליסט זוהי אולי המשרה הפופולרית ביותר בקרב בוגרי לימודי כלכלה, ותוכלו למצוא אותה בכל חברה שמכבדת את עצמה ומעסיקה עובדים האמונים על הבקרה הכלכלית וניהול התקציב – חברות ציבוריות, חברות פרטיות, ארגונים ועוד. מה עושים בתפקיד? בעיקר טבלאות אקסל, ניתוחים, ניבויים, הסקת מסקנות והכנה של תוכניות כלכליות לעתיד. השכר ההתחלתי בתפקיד זה נע בין 8,000-12,000 ₪, השתלבות בתפקיד מסוג זה תאפשר לכם להתקדם בהמשך לעבר משרות בכירות יותר כמו ניהול מחלקה כלכלית.

משרות, תפקידים, התמחויות

המערכת הבנקאית
המערכת הבנקאית נחשבת למקום עבודה מבוקש, בין היתר בשל התנאים הנהוגים בבנקים החל ממשכורת 13, דרך תנאים סוציאליים ושעות עבודה נוחות. התפקיד ההתחלתי, במרבית המקרים מתמקד במשרות שירות. עבור מי שרוצה להתפתח ולהתקדם במערכת הבנקאית הידועה כמערכת יציבה, זוהי נקודת הפתיחה. שכר התחלתי במערכת בהנקאית עומד על 6,000-8,000 ₪, כתלות בוותק שלכם.
משווק ומייעץ פנסיוני
כתוצאה מהמודעות הציבורית הגבוהה לפנסיה ו"ליום שאחרי", חלה עלייה בביקוש לתפקידים בתחומי שוק ההון, ובפרט לתפקידי שיווק ומכירה של מוצרים פנסיוניים. התפקידים ההתחלתיים הפתוחים בפני בוגרי תואר ראשון בכלכלה הם תפקידי שיווק ומכירה של מוצרים פנסיוניים, והשכר עומד על 7,000-9,000 ₪ כולל בונוסים ותוספות. גם מתפקיד זה יש אופק קידום נאה, ככל שצוברים ידע וניסיון בעולם שוק ההון.
ללא ספק תואר ראשון בלימודי כלכלה הנו אפיק הפותח אפשרויות תעסוקה רבות ומגוונות בין אם בתפקידים שפורטו לעיל ובין כצבר ידע חיוני לבעלי עסקים, יזמים ומקצועות חופשיים.