כניסתו של גור כלבים לחיינו מהווה בהחלט אירוע משמח ומרגש, בו אנו למדים מהר שמדובר בבעל חיים פחות ממושמע אשר עושה צרכיו בבית ואף פוגע בחלק מהרהיטים. זהו בדיוק הזמן לקחת בחשבון את האפשרות לאילוף הגור אצל מאלף כלבים מקצועי.

מתי חשוב להתחיל בתהליך אילוף הגור?

המלצת אנשי המקצוע היא להתחיל האילוף בשלושה החודשים הראשונים להגעתו של הגור אלינו. על בעלי הכלבים להכיר שבמקרים ובהם הם מביאים את הגור לאילוף לאחר שלושת החודשים, יהיה מדובר בתהליך ארוך יותר שידרוש יותר שיעורים ובגינו הוצאה כספית רבה יותר.

1 צפייה בגלריה
אילוף כלבים
אילוף כלבים
אילוף כלבים
(צילום: להדוג אילוף כלבים)

כיצד נבחר מאלף מקצועי המתאים לגור שלנו?

גם כאן חשוב לעשות הבחנה ברורה בין מאלף כלבים מקצועי אשר מאחוריו שנים של ניסיון והמלצות למול מאלפים שאינם מקצועיים אשר ישמיעו לכם הבטחות שאין להן כיסוי. הקלישאה שמה שזול עולה ביוקר, נכונה גם כאן ובחירה במאלף שמציע סכומים נמוכים בהרבה יש בה להעיד על יכולותיו המקצועיות הירודות.
יש ותתקלו במאלפי כלבים אשר עבודתם זו היא במסגרת של הכנסה נוספת מהצד ורוב עיסוקם מוקדש לתחום אחר לגמרי. סביר להניח שעם כל רצונם הטוב, יהיה מדובר במאלפי כלבים פחות מקצועיים וזאת למול העובדה שאין הם יכולים ומסוגלים להעמיק בתחום האילוף כפי שעושים אלו אשר תעסוקתם מוקדשת אך ורק לתחום זה ובכך הידע המקצועי שלהם רב ומעמיק הרבה יותר.

בסיס כל אילוף של גור כלבים – עשיית הצרכים

בכל מסגרת של אילוף הגורים נדרוש כמובן ללמד את כלבנו לעשות את צרכיו מחוץ לכותלי הבית ולא בתוכו. בשלב הראשון חשוב ליצור לגור שלנו תיחום באמצעות גדר או כלוב טיסה שמטרתם להגדיר לגור מרחב משלו אשר יכלול את מיטתו, האוכל והמים שלו והצעצועים ואף נמקם עיתונים ישנים שישמשו כפדים שעליהם יעשה את צרכיו וזאת מתוך התפישה שכלבים ימנעו מלעשות צרכיהם במקום בו הם ישנים.
במסגרת האילוף לעשיית הצרכים של הגור יש לדאוג ולהוציאו לטיול מספר פעמים ביום ובמיוחד לאחר שהתעורר, שיחק, לאחר פעולה שיש בה התרגשות מצידו או ששתה. אלו מקרים שיש ולאחריהם יצטרך להתפנות, כשאותנו כמאלפים הם ישמשו לחיזוק ההתנהגות הרצויה בכך שעשה את צרכיו בחוץ ולא בבית.
חיזוק כל עשיית צרכים מחוץ לבית באופן מידי לאחר עשייתן תביא את הגור להבין שעשה פעולה חיובית וטובה, לבטח אם נוסיף לכך חיזוק חיובי באמצעות ליטוף, חיבוק, הוצאת צעצוע מועדף וכמובן חטיף טעים.
אילוף הגורים בהימנעות מלנבוח בשטח מחייתם
בעת שהגורים ינבחו בשטח המחייה אין לפעול בשום צורה אשר תגרום להם להבין שהנביחות שלהם יביאו אתכם להגיב. ההמלצה היא למקם את הגור בשטח המצומצם גם כשאנו מחוץ לבית ורק בהמשך להגבילו בשטח זה גם בלילות. כך נטייתו של הגור לנביחות תעשה בשעות היום והוא יתרגל לכך וילמד שאין לאלו מענה כששעות הלימוד הן ביום ולא בלילה כשאנו ישנים. לאחר שהגור מבין שאין מענה לנביחותיו המפצירות ניתן למקמו בשטח המצומצם גם בשעות הלילה. תהליך לימוד זה נעשה כמובן בליווי של המאלף, אשר עוקב מקרוב אחר הנתונים והתקדמות התהליך ומגיב בהתאם עם הנחיות לבעל הגור.