כיצד תזהו אדם במצוקה שזקוק לגמילה? כיום לצערנו ישנם לא מעט אנשים שמכורים לסמים, אלכוהול, תרופות ואפילו הימורים. ישנם אנשים שמכורים אפילו לכמה מהם יחד. עם כל הקושי חשוב לזכור שיש כיום מכוני גמילה מצוינים מאוד אשר מאפשרים לטפל בבעיה בצורה הטובה ביותר. מרכז גמילה מקצועי ידע לסייע לכל אדם להיגמל ולנסות להתחיל את חייו מחדש כאשר הוא נקי. חשוב מאוד להבין שלכל התמכרות כמעט יש סממנים דומים שיכולים להוות דגל אדום ולהסב את תשומת הלב למצוקה שבה מצוי האדם. לרוב ההתמכרות נובעת בשל שלוש סיבות כאשר אחת היא הנאה ממשהו שהופך בסופו של דבר לתלות נפשית וגופנית, השנייה היא מצב נפשי גרוע שהאדם מצוי בו שגורם לו לחפש עזרים חיצוניים שיסייעו לו להתמודד עם המצב ומצב שלישי הוא אנשים שקיבלו טיפול תרופתי במינימום גבוהים ועל כן התמכרו. ישנם מספר סימפטומים שיכולים להעיד כי עומד מולכם אדם מכור: האדם המכור ייתפס פעם אחר פעם בשקרים לסביבה הקרובה שלו ולא פעם גם לעצמו, יהיו לו שינויים קיצוניים במצב הרוח, הוא יסתגר לא פעם, יתבודד ויכחיש, לא פעם הוא יפגע בסובבים אותו מבלי לשים לב. לעיתים יהיו לו שינויים קיצוניים במשקל, הזנחה של ההופעה החיצונית שלו והאסתטיקה שלו. כאשר מדובר על התמכרות לסמים יהיה ניתן לשים לב גם להופעת סימני דקירות על הידיים של האדם.
1 צפייה בגלריה
מכון גמילה שבטיא
מכון גמילה שבטיא
מכון גמילה שבטיא
(צילום: canva)
גמילה מסמים במרכז גמילה בין אם מדובר על סמים קלים ובין אם מדובר על סמים כבדים, חשוב מאוד לזכור כי התמכרות היא התמכרות ועל כן, חשוב מאוד לפנות למרכז גמילה מקצועי בכל פעם שמרגישים שיש תלות בסם ולא משנה באיזה סוג של סם מדובר. גמילה מסמים יכולה להיות דבר מורכב וקשה, אך כאשר בוחרים מכון גמילה מקצועי, אשר ידוע בצוות המקצועי שיש בו וביכולת שלו לסייע לכל מכור, הדבר אפשרי בהחלט. ההתמכרויות כאמור מתחלקות לסוגים שונים ויש לבחור מכון גמילה המציע תהליך גמילה לסוג ההתמכרות הספציפית שהאדם מתמודד עימה. חשוב לזכור שתהליך גמילה לא פעם יכלול תופעות גופניות שונות שתדרשו להתמודד עימן וכן קושי נפשי ועל כן חשוב מאוד להיות ערוכים לכך מראש. כמו כן, חשוב לזכור שלאחר שעוברים תהליך ניקוי במרכז גמילה, יש צורך לקבל תמיכה גם כאשר יוצאים לחיים האמיתיים על מנת שטריגר כלשהו לא יגרום לאדם לשוב להתמכרות שלו.
כיצד בוחרים מרכז גמילה? כיום ניתן למצוא מרכזי גמילה שונים ובכדי לבחור את המרכז הטוב ביותר עבורכם או עבור בן משפחה אהוב ויקר, חשוב שתשימו דגש על מספר פרמטרים: ראשית, המוניטין וההמלצות שיש למרכז. שנית, עד כמה מיומן ומקצועי הצוות במרכז ועד כמה הוא יודע להתמודד בהצלחה עם תהליכי גמילה שונים. כמו כן, חשוב לבחון את התנאים במקום עצמו, את האסתטיקה, את החדרים ועוד, כאשר מדובר על תנאי אשפוז. חשוב לדאוג לאדם המצוי בתהליך גמילה למקום נעים ומכבד שבו הוא ישהה בתהליך כולו.