תחום ההום סטיילינג הוא ללא ספק אחד התחומים הלוהטים בשנים האחרונות. כולנו כבר הבנו שלא די לגור תחת קורת גג, צריך שהיא תהיה נעימה וכיפית לשהייה, ואפילו תעלה לנו את מצב הרוח. הום סטיילינג הוא שדרוג הבית בלי לשבור את הקירות או להחליף רהיטים יקרי ערך. לפעמים, כל מה שצריך כדי לשנות את הבית כמעט מקצה לקצה הוא להוסיף את הטאצ' שלכם – וילון, שטיח, תמונה, עציצים, גופי תאורה חדשים ומיוחדים ופריטים דקורטיביים נוספים. כשמדובר בעיצוב של גינה – גם השמיים הם לא הגבול, ולרעיונות אין סוף.

2 צפייה בגלריה
עיצוב גינה
עיצוב גינה
עיצוב גינה
(צילום: בן רוטשטיין)

תחום חדש - ישן שנהיה רלוונטי יותר - עיצוב גינות!

כאמור, עיצוב גינות הפך בשנים האחרונות לפופולרי ביותר, ככל שההום סטיילינג הלך והתפתח. יש מגוון אפשרויות ודרכים לעצב את הגינה שלכם, ואלה הן רק חלק מהאפשרויות:
• בחירת העציצים ואופן ההצבה שלהם – גינה היא ביתם של עציצים, צמחים ועצים, ולכן עיצוב גינה לא יהיה שלם בלעדיהם. כדאי לבחור לעצמכם מספר סוגים של עציצים, המתאימים לאופי שלכם ולסגנון העיצוב של הגינה – האם אתם מעוניינים בגינת ירק קטנה, או אולי דווקא בצמחים טרופיים? האם הצבע הירוק מתאים לכם, או שהייתם רוצים גינה צבעונית עם פרחים צהובים, ורודים, לבנים וסגולים? לאחר שבחרתם את סוגי הצמחים, תצטרכו לחשוב היכן להציב אותם – ניתן להציבם בתוך אדניות או דווקא בערוגות. כמו כן, תוכלו לקנות צמחים מטפסים וסולמות, אותם תצמידו לחומות/קירות הגינה שלכם.
• ספסלי ישיבה – פינות ישיבה בגינה הן בגדר חובה, וכדאי שהן יהיו נעימות לישיבה ממושכת ואף לשכיבה. ספסלי ישיבה מוסיפים לא רק בפן השימושי אלא גם בפן העיצובי. תוכלו לבחור ספסלים העשויים פלסטיק, עץ או ברזל, כשכדאי לקחת בחשבון את עמידות החומר מצד אחד ואת התחזוקה והאחסון שלו מצד שני. פלסטיק הוא בעל עמידות ממוצעת ודורש מינימום תחזוקה, ואילו עץ וברזל, כשהם איכותיים, מחזיקים למשך שנים רבות אך דורשים תחזוקה גבוהה וכיסוי במהלך ימי שמש לוהטים או ימי גשם.
• התאמת צבעי הכריות – בדיוק כמו בהום סטיילינג, גם בעיצוב גינות צריך הרבה סגנון וטעם, ומומלץ לשאוף להרמוניה מקסימלית. כדאי להתאים בין צבעי הכריות ולבחור בגוונים שמתמזגים אחד לשני, ואם ניתן – להתאים את צבעי הכריות לגוונים השולטים בחצר.
• שמירה על מינימליזם – מינימליזם הוא אחד מהכללים לשמירה על עיצוב נקי שלא עושה בלגאן בעיניים. אם הגינה שלכם קטנה יחסית, הדבר חשוב על אחת כמה וכמה כדי לאפשר מרחב – גם פיזי וגם ויזואלי. לכן, לא כדאי להעמיס בפריטים ומומלץ לשמור על הייחוד של הגינה על פני הבית – מרחב פתוח עם זרימת אוויר מקסימלית.

2 צפייה בגלריה
עיצוב גינה
עיצוב גינה
עיצוב גינה
(צילום: בן רוטשטיין)

למה אם נשקיע בגינה שלנו, יהיה לנו טוב יותר?

כל מי שיש לו בית עם גינה או חצר יודע לספר שמדובר בפינה האהובה בבית, שמאפשרת לארח חברים ומשפחה ולתפוס רגע של מנוחה עם ספר או כוס קפה. השקעה בגינה שלכם תהפוך אותה לפינת חמד אמיתית שכיף לשבת בה בכל עונות השנה, וחשוב מכך – לגינה שמספקת לכם רוגע ושלווה והתנתקות מהיום-יום העמוס.