הדפסות פלוטר הינן למעשה הדפסות ללא הגבלת אורך וגודל הדף כך שרק הדפסות כאלה יכולות להתאים לתחומים הללו. הדפסות בלתי מוגבלות בפלוטר מתאפשרות הודות לחומרי הנייר אותם מסוגלת המדפסת לקלוט: הדפסה בפלוטר נעשית באמצעות גלילים להדפסה בפלוטר, גלילי נייר ארוכים מאד שמוכנסים למדפסת ברצף ולא דפים בגדלים הסטנדרטיים – A3, A4, A5 וכו'. הדפסות פלוטר בדרך כלל לא נעשות באופן עצמאי, גם כאשר הצורך הוא תכוף ויומיומי, אלא מוזמנות מבית דפוס מקצועי המיומן בהדפסות בפלוטר.
לא רק הגודל: הדפסה בדיוק מירבי
בנוסף ליתרון של גדלים ללא הגבלה, הדפסות פלוטר מצטיינות ברמת דיוק גבוהה במיוחד וזאת בזכות השיטה בה משתמשות מדפסות הפלוטר המודרניות – הזרקת דיו על ידי ראשי דיו בטכנולוגיית לייזר מדויקת במיוחד. שיטה זו מביאה תוצאות מצוינות גם כאשר מדובר ברזולוציות גבוהות במיוחד הרווחות בשלטי חוצות. בעבר, מדפסות הפלוטר עשו שימוש בעטים מכאניים במקום ראשי הלייזר, מה שגרם לעיתים לאיכות הדפסה ירודה בהשוואה למדפסות הסטנדרטיות. אך כיום אלו הזקוקים להדפסות ענק יודעים כי הגודל לא יבוא על חשבון האיכות – מדפסות הפלוטר המודרניות מדויקות וחדות אף יותר מהמדפסות הסטנדרטיות.
1 צפייה בגלריה
איך עושים הדפסות בפלוטר
איך עושים הדפסות בפלוטר
איך עושים הדפסות בפלוטר
(צילום: shutterstock)
חיתוכים מדויקים ולא סטנדרטיים
עבודתן של מדפסות הפלוטר לא מסתיימת בתהליך ההדפסה. הפלוטרים מסוגלים לחתוך גיליונות על פי הוראות הסגירה לדפוס בדיוק כירורגי. בעקבות היכולת הזו זכו המדפסות הללו לכינוי מכונות פלוטר חיתוך. כך נעשות כל עבודות ההורדה לדפוס במכונה אחת המקבלת את התוצר הגרפי, מדפיסה בגודל המתאים וברזולוציות המדויקות של הגרפיקה, חותכת את הגיליון על פי הוראות הסגירה ומוציאה ללקוח מוצר מוכן לשימוש.
בעקבות הגודל הרב והעלות הגבוהה של מדפסות אלו, משרד רגיל לא יחזיק בהן גם אם יזדקק להן תכופות. אפילו בית דפוס קטנים לא יחזיקו בפלוטרים, אלא רק בתי דפוס גדולים שיש להן די שטח ומיומנות לתפעל מדפסות כאלו. מסיבה זו בתי דפוס קטנים ייעזרו בדרך כלל בבתי הדפוס הגדולים המתמחים בהדפסות פלוטר ויזמינו מהם עבודות של שרטוטים, מפות, תוכניות בנייה ושלטי חוצות.
מדפסות פלוטר אף מאפשרות הדפסה על טקסטיל ואקססורייז, בעקבות היכולת להדפיס על מדבקות ולחתוך אותן באופן מדויק. כך ניתן להזמין הדפסות על חולצות, כובעים, מגבות, מצעים ועוד היד נטויה. ניתן להדפיס בעצם כל דבר: תמונות, משפטים ואמרות, לוגואים ועוד. ההדפסות מתאימות בדרך כלל לטקסטיל לבן או בהיר, אם כי כאשר ההדפסה מתבצעת על מדבקה אטומה ניתן להדפיס בהתאמה גם לגוונים כהים ואפילו על שחור.
מדפסות פלוטר הן הבשורה הגדולה בכל הקשור להפקות דפוס, ומאפשרות לבצע ממש כל דבר – להפוך חלום למציאות מדויקת במיוחד.