1 צפייה בגלריה
תור באחת המרפאות בפתח תקוה. צילום: באדיבות תושבים
תור באחת המרפאות בפתח תקוה. צילום: באדיבות תושבים
תור באחת המרפאות בפתח תקוה. צילום: באדיבות תושבים
בהלת השפעת הארצית לא דילגה על פתח תקוה וכך גם הבעיות הרבות שנוצרו בעקבותיה: תורים ארוכים נרשמים מאז אתמול (ראשון) בקופות החולים, מענה טלפוני חלקי ומקרים רבים בהם תושבים לא מקבלים חיסון ולא מוצאים מקום בו הם יכולים להתחסן. בחלק מקופות החולים אף נאמר לתושבים אשר הגיעו להתחסן שלא יהיו חיסונים גם בהמשך.
"רק התור במטרה להעביר את הכרטיס עמד על סביב ה-40 אנשים. בעלי היה מספר 30 בתור הזה וכל זאת משום שנאמר לנו שיש מלאי מוגבל ויש להגיע בין תשע וחצי לשתיים עשרה. לא היה טעם לחכות כשהסבירות לגלות שתורך אוטוטו מגיע ואזלו החיסונים", מספרת תושבת על סניף כללית באם המושבות. "בשבוע שעבר ניסיתי להתחסן באותו הסניף ולא היו חיסונים. יש לי ילד עם אסטמה בקבוצת סיכון. גם במרפאה נוספת שבדקתי באזור נאמר לי שאין ולא ידוע עד כמה יחדשו את המלאי אם בכלל".
תושבת אחרת סיפרה: "בעלי חבר מאוחדת ושם יש חיסונים והוא התחסן כבר. בכללית נאמר היום שהכל אזל וגם לא יהיה (באזור אם המושבות). התקשרתי ביום חמישי בבוקר לסניף שלי, אמרו לי שאפשר לבוא בשעות אחר הצהריים והגעתי ללא ידיעה אם באמת יש טעם כי לא נעניתי בטלפון. אמרו לי להגיע ביום למחרת (שישי) ולהתקשר לפני כן. בטלפון לא ענו והגעתי פעם נוספת לחינם. הגעתי היום (ראשון) כשסוף סוף היו חיסונים, אבל עד שהגיע תורינו (האם ושני ילדיה) החיסונים אזלו ונאמר לנו שלא יהיו".
תושב ראש העין וחבר בקופת חולים כללית סיפר על כך שלא הצליח למצוא מקום להתחסן בו ברחבי האזור: "לא מצאתי שום מרפאה שנשארו לה חיסונים. התקשרתי לכל המרפאות בראש העין, כפר קאסם, אריאל , אלעד, פתח תקוה ואזל המלאי לכולם. בחלק מהמרפאות באלעד ובפתח תקוה בקשו ליצור עמם קשר בעוד יום או יומיים כדי לבדוק אם מלאי החיסונים התחדש".
על פי הנתונים שהתקבלו ממכבי, בפתח תקוה חוסנו עד כה 16,480 אנשים.
משירותי בריאות כללית נמסר: "בעקבות גל ההתחסנות של הימים האחרונים, עומד מלאי חיסוני השפעת הנותר על כ-15 אלף. עד כה התחסנו בכללית למעלה ממיליון מטופלים. ניתן עדיין להתחסן בחלק מהמרפאות, בהתאם למידע המופיע באתר כללית (תחת 'ספר שירות') ובמוקד 2700.
"אנו ממתינים לפי שעה לתשובת יבואן החיסונים מחו"ל לגבי אפשרות לאספקת חיסונים נוספים. במידה והדבר יתאפשר, ניידע את הציבור. המידע על זמינות חיסונים משתנה ומתעדכן כל העת בהתאם לקצב המתחסנים".