כאשר מתכננים ומעצבים משרד, ישנם בדרך כלל כמה "כוכבים" שזוכים לעיקר תשומת הלב. בעלי משרד המעוניינים לבנות רושם חיובי בקרב המבקרים יקפידו על עיצוב משרד מוקפד, ישלבו גוונים התואמים למיתוג של העסק, ויעדיפו דלפק קבלה וכסאות המתנה מרשימים.
אלו הם כמובן שיקולים משמעותיים, אך לא פחות חשוב מהם הוא דווקא כסא המחשב. בסופו של דבר, כדי ליצור סביבת עבודה נעימה לעובדים, הכרחי לוודא כי הם חשים בנוח. לשם כך יש לבחור כסא מחשב איכותי שיעניק את התמיכה הדרושה לעובדים במשרד ויאפשר לאורחים ליהנות מאווירה נינוחה וחיובית. אך האם יש בהכרח כסא מחשב אידיאלי אחד? וכיצד בוחרים כסא זה? כל התשובות מייד.
מדוע חשוב כל כך לבחור בכסא המחשב הנכון
לפני שנדון בתכונותיו של כסא מחשב אידיאלי, חשוב מאוד להבין את הסיבה שבעטיה כסא כזה כל כך נחוץ. כל מי שעובד שעות ארוכות ליד מחשב יודע כי הוא נמצא בסיכון להתפתחותם של כאבים שונים ולהתפרצותה של תחלואה באזור הגב, מפרקי הגוף והצוואר. מחקרים רבים גילו כי כאבי הגב שאנו מפתחים לאורך השנים מקורם בנזק מצטבר הניגרם, בין היתר, גם בשל תנוחת ישיבה לא נכונה ועומס יתר על אזורים שונים בגוף. כאשר אנחנו יושבים על כסא מחשב שאינו מתאים לנו, הגוף שלנו אינו זוכה לתמיכה שהוא זקוק לה וכך, לצד כאבים באזור הגב, הכתפיים והצוואר, אנחנו מפתחים גם עייפות רבה. תסמינים אלו מחמירים בתקופות של עומס בעבודה, שכן אז אנחנו גם זזים פחות ולעיתים מוצאים את עצמנו יושבים יום שלם על כסא מחשב. לכן, כסא מחשב איכותי המותאם לצרכים של העובד אינו מותרות אלא הכרח.
1 צפייה בגלריה
באדיבות 2sit
באדיבות 2sit
באדיבות 2sit
תמיכה, אפשרויות כוונון ותנועה
נחזור לתחילת המאמר ולשאלה המרכזית שהעלינו – האם ישנו כסא מחשב אידאלי? לכאורה, נדמה כי התשובה לשאלה זו תהיה שלילית, מכיוון שלכל אחד מאתנו הצרכים שלו והגוף שלו. עם זאת, כסא מחשב מקצועי ואיכותי הוא כזה שניתן לכוונן אותו בדיוק מרבי על פי הדרישות ומבנה הגוף של כל עובד.
לכן, כאשר אתם בוחרים כסא מחשב, שימו לב שהוא בעל התכונות הבאות:
  • כוונון ארגונומי – בכיסאות מחשב רבים ניתן למצוא היום תמיכה לומברית לגב התחתון. זה טוב ויפה, אך כדי שתמיכה זו אכן תהיה אפקטיבית, חשוב מאוד לוודא שכל עובד יכול להתאים אותה למבנה הגוף שלו. תמיכה לומברית מתכווננת, הניתנת להתאמה למבנה הגוף של היושב, תסייע ליצור סביבת עבודה בריאה ונוחה, ויכולה למנוע תחלואה בקרב העובדים.
  • אפשרויות כוונון נוספות – מלבד התמיכה בגב, כסא מחשב איכותי צריך לאפשר גם כוונונים אחרים כגון כוונון גובה משענות הידיים, כוונון הזווית של משענת הגב ואף כוונון של מידת חוזק הנדנוד של הכיסא כדי לאפשר לעובד תנועתיות מריבית בזמן הישיבה.
  • אפשרויות תנועה – במהלך העבודה אנחנו צריכים לעיתים להתרחק קצת מן המסך, למתוח את הרגליים או סתם לזוז מעמדה לעמדה. לשם כך חשוב לוודא כי כיסא המחשב יהיה בעל גלגלים נוחים המאפשרים תנועה חלקה ונוחה. אם אתם יושבים על הכיסא ומתקשים לדחוף אותו בעזרת הרגליים ולהניע אותו – זהו כנראה לא הכיסא האידיאלי שלכם.
המותג הנכון
לפני שנסיים, נזכיר עוד שיקול מרכזי אחד בבחירת כיסא המחשב האידיאלי – המותג שלו. במשרדים רבים רווח המנהג לבחור כסאות יוקרה תוצרת חוץ, כאשר המניע העיקרי הוא ליצור רושם על המבקרים. אך בפועל, כיסאות אלו במקרים רבים אינם משרתים את ייעודם; הם אומנם יפים, אך לא תמיד כוללים אפשרויות כיוונון ארגונומי רבות, ובמקרים רבים סוג הריפוד שלהם מתאים אולי לאירופה הקרירה, אך פחות לקיץ החם והלח שלנו. לכן, חברת 2sit, הפועלת בישראל יותר מ-25 שנה, מקפידה על תכנון מהודק על פי הצרכים של הלקוח הישראלי, מתוך כוונה להרכיב את הכיסא כך שיהיה גם מרשים מבחינה עיצובית, אולם לא פחות חשוב מכך - גם נוח ומותאם לאקלים הישראלי.
באולם התצוגה הנרחב של חברת 2sit- ריהוט משרדי בבני ברק מול קניון איילון , יכולים בעלי המשרד להגיע ולהתרשם מהדגמים השונים, מהריפוד הנושם ומהשירות האכפתי. המטרה של 2sit היא לשדך ללקוח את כסא המחשב האידיאלי עבורו, כזה שיאפשר לעובדים שלו לעבוד בסביבה נוחה, נעימה ובריאה יותר.