רבות ורבים מאותם מחפשי תחום עיסוק אטרקטיבי בוחרים בסופו של דבר בעולם הביטוח, ומסיבות מובנות אליהן נגיע בהמשך. מהי הדרך להשגת רישיון סוכן ביטוח ומדוע זהו מסלול מבוקש כל כך בעידן התזזיתי והמהיר בו אנו חיים?
לימודי ביטוח – הדרך המהירה והבטוחה להשגת רישיון סוכן ביטוח
עבור כל מי שאולי מתעניין בתעסוקה בעולם הביטוח, חשוב להכיר כי על מנת לעסוק בתחום באופן מקצועי יש להחזיק ברישיון סוכן ביטוח המוענק מטעם המדינה (הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון). קיימים מספר רישיונות רלבנטיים בהקשר זה, ביניהם רישיון סוכן פנסיוני ורישיון סוכן ביטוח "אלמנטרי", אך במרבית המסלולים מה שנדרש מהמעוניינים ברישיון זה הוא דומה, פחות או יותר. הנקודה שחשוב להבהיר היא כי אסור על פי חוק לעסוק כסוכני ביטוח ללא רישיון מטעם המדינה, כך שהצעד הראשון צריך להיות לצלוח את המסלול המוביל לקבלת הרישיון.
ומהו מסלול זה? לצורך קבלת רישיון סוכן ביטוח יש לעבור סדרה של בחינות המועברת על ידי הרשות לניירות ערך ומשרד האוצר. לרוב מדובר בשש בחינות שונות – ארבע בחינות יסודות (בנושאים כמו סטטיסטיקה, חשבונאות, יסודות הביטוח ואתיקה וניירות ערך) ושתי בחינות גמר, המתמקדות בעולם ניירות הערך וספציפית בעולם הביטוח הפנסיוני.
1 צפייה בגלריה
רישיון סוכן ביטוח
רישיון סוכן ביטוח
רישיון סוכן ביטוח
(צילום: pixbay)
הדרך הטובה, המבטיחה והמומלצת ביותר לגשת לסדרת הבחינות המאתגרת הזו היא באמצעות לימודי ביטוח מקדימים כהכנה – קורסים ממוקדים בכל אחד מהמקצועות עליהם נבחנים. הסטטיסטיקה מראה כי תלמידות ותלמידים אשר ניגשו לבחינות הללו לאחר לימודי ביטוח וקורסי ההכנה הרלבנטיים נהנו מאחוזי הצלחה גבוהים יותר משמעותית מאלו שניגשו ללא כל הכנה מקדימה.
כלומר, לימודי ביטוח מקדימים מהווים דרך מצוינת להבטיח כי פרק הזמן שייקח מרגע שמתחילים ועד לקבלת הרישיון יהיה מינימאלי, ותוכלו להתחיל בהתמחות ובעבודה בתחום כמה שיותר מהר.
למה דווקא ביטוח?
מדוע רבות ורבים כל כך בוחרים כיום דווקא בתחום הביטוח כתחום התעסוקה אליו הם שואפים להיכנס? ובכן, קיימות סיבות רבות ושונות, אך נראה כי אחת המעניינות והמרכזיות שבהן היא העובדה כי שוק העבודה של ימינו הוא תזזיתי ביתר ומתאפיין במידה חסרת תקדים של חוסר וודאות. קשה לדעת מה יוליד יום והאם המשרה שלנו (או התחום כולו בו אנו עוסקים...) ימשיכו להתקיים גם בשנה הבאה. בהקשר זה ביטוח הוא תחום בטוח ויציב יחסית, מפני שהוא נותן מענה בדיוק לתנאים אלו של חוסר וודאות וקצב גבוה של שינויים בלתי צפויים. בתנאים אלו, ניתן להעריך במידה גבוהה ביותר של סבירות כי סכני ביטוח ייהנו מתעסוקה רבה גם בעוד שנה, עשור ומספר עשורים מהיום.
היכנסו למידע נוסף אודות רישיון סוכן ביטוח באתר האקדמיה לפיננסים מבית BDO.