על מנת להתאים אופטימלית את המאזדה שלכם לתנאים הקשים של החורף, יש להגיע מבעוד מועד אל מוסך מאזדה, שלא רק שיספק לכם את החלפים הנכונים לחורף, אלא יבצע בדיקות מקיפות ושגרתיות על מנת לוודא שגם המנגנונים הכלליים עובדים בצורה מיטבית.
בפתח תקווה, העיר החמישית בגודלה בישראל, יש המון מוסכי רכב. לבחור מבין שלל מוסכים בפתח תקווה את המוסך הנכון ביותר יכול להיות מאתגר. אפילו אם צריך להגיע למוסך רק לשם הכנה שגרתית לעונה הגשומה, כדאי לבחור מוסך מומלץ, אמין ומורשה. יתרה מזאת, אם ברשותכם מאזדה חדשה, כדאי להגיע למוסך מורשה של היבואן ולא למוסכים מורשים כלליים. מוסך מורשה של היבואן ידע לבדוק את המנגנונים ברכב חדש בצורה הנכונה, לספק תיקונים וחלפים על פי הוראות היצרן. לאחר ביקור במוסך מורשה על ידי היבואן תחזרו לכביש בראש שקט ובידיעה שבחרתם את הטוב ביותר.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב מאזדה
דפי זהב מאזדה
דפי זהב מאזדה
(צילום: Credit)
בדיקות שגרתיות לקראת החורף
כשתגיעו עם הרכב שלכם אל מוסך מאזדה מומלץ מבין מוסכים בפתח תקווה, תוכלו לצפות לסדרה של בדיקות שגרתיות, שכדאי שתדעו את חשיבותן. ודאו שהמוסכניקים אכן מבצעים אותן ושאת החלקים שיש להחליף הם אכן מחליפים.
צמיגים – צמיג חייב להיות שלם ותקין על מנת שלרכב תהיה יציבה ואחיזה טובה בכביש, במיוחד בעת נהיגה על כבישים רטובים בעת הגשמים. יש לבדוק את כל חמשת הצמיגים – הארבעה שעל גבי הרכב וכן גם הרזרבי. יש לחפש אחרי חתכים, חורים ובכלל סימנים של שחיקה ובלאי בצמיג. במקרה שהצמיג שחוק מדי, יש להחליפו. בנוסף יש לוודא שלחץ האוויר תואם את הוראות היצרן.
אורות – שלל האורות ברכב מאפשרים לנו לנהוג בבטחה בימי סערה, כאשר הגשמים חזקים ויוצרים מסך שמבעדו קשה לראות עצמים, וניתן לראות בעיקר ריצודי אורות, וכן גם בימים שיש בהם ערפל. יש לבדוק את המצבר שאחראי על הפעולה החשמלית ברכב וכן לבדוק את אורות הבלמים, תאורה קדמית ואחורית, אורות האיתות והחירום.
מערכת בלמים – בדיקה זו היא בדיקה שיש לגשת למענה אל מוסך מאזדה לא רק בפתח עונת הגשמים, משום שהיא בדיקה מצילת חיים. רטיבות הכבישים פוגמת בזמן הבלימה ולכן יש לוודא שכל החלקים במערכת תקינים – חיבורים, דוושה, בלם עזר, נזילות, יעילות הבלימה.
חלקי חילוף במוסך מאזדה
אם ובמהלך הבדיקה מתגלה באחת המערכות ליקוי שלא ניתן לתקן, אלא רק להחליף, מוסך מאזדה יחזיק אצלו חלקי חילוף מקוריים ותקינים. בין אם אלו הנורות, הפנסים, הבלמים או הצמיגים – יש לשקול להחליף אותם בכל מקרה של תקלה חמורה ולא להתעקש על תיקון שיכול לאכזב לאחר מספר נסיעות.
חלקי חילוף ניתן למצוא בשלל מוסכים בפתח תקווה אך לא תמיד יהיו אלה חלפים מקוריים. אם אתם רוצים להוזיל את העלות של ההחלפה, חלקי חילוף שאינם מקוריים ניתן למצוא במוסכים מורשים כלליים. אולם תמיד כדאי לגשת אל מוסך מורשה שהעובדים בו הוכשרו על ידי היבואן של הרכב. אם עברתם תאונה עם המאזדה החדשה שלכם, אל תיגשו ישירות אל המוסך שבהסדר הביטוח שלכם. בררו איזה מוסך מורשה למאזדה הוא המומלץ ביותר באזור, וגשו אליו. על הרכב שלכם, במיוחד בחורף ובגשמים, לא כדאי לחסוך עלויות. מערכות בלמים ואורות תקינות וכן צמיגים תקינים הם עניין מציל חיים בזמן שהכבישים חלקים והראות לקויה.