החשיבות של אתר אינטרנט אתר אינטרנט הוא חלון הראווה של העסק, ללא קשר אם מדובר בעסק קמעונאי אשר יש לו חנויות פיזיות והסחורה מוצגת לראווה. יש קהל גדול מאד שאפשר להיחשף אליו בזכות השימוש באתר אינטרנט של עסק אשר עוסק במתן שירות, שיווק של מוצרים או כל תחום אחר. הצרכנים הם עם סקרן וחשוב להם לקבל מידע רוחבי על רבדי הפעילות של עסקים בתחומים שמעניינים אותם, כמו לדוגמה אתר העוסק בייבוא ובשיווק של כלי עבודה. הלקוח הפוטנציאלי רואה באתר את כל סוגי כלי העבודה הקיימים הן הידניים והן החשמליים, בדרך זו הוא מכיר מכשור חדש שהגיע ארצה, הוא רואה פריטים שיכולים לסייע לו בעבודה היום יומית שלו, שלא ידע כלל שהם קיימים.
1 צפייה בגלריה
Expert
Expert
Expert
(צילום: freepik)
החשיפה הזו היא זו שמובילה את הלקוח להיכנס לאתר מסוים שוב ושוב, כדי ליהנות מהידע המקצועי והמפורט המופיע בו. זוהי דרך קלה ופשוטה במקום להגיע לאולם התצוגה ולשאול את נציגי המכירות שאלות כאלו ואחרות. כאן בלחיצת כפתור הלקוח מקבל את כל התשובות באופן ברור ונגיש. כל אתר אינטרנט איכותי, מעלה את המוניטין ואת התדמית של כל בית עסק.
אתרי אינטרנט מקוונים עסקים רבים הקימו אתרי אינטרנט מקוונים שבהם נמכרים המוצרים שלהם. הלקוחות נעים בין הקטגוריות השונות ובוחרים אילו פריטים הם רוצים לרכוש, מהי הכמות ומהם הדגמים. קל מאד לשלם באתר המאובטח באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות שיטות נוספות והמשלוח מגיע בדרך כלל תוך פרק זמן קצר. אתרי האינטרנט הללו יוצרים הכנסות נאות וחשובות מאד לכל עסק וזאת מעבר למוקדי מכירה פיזיים כמו אולמות, תצוגה וחנויות בהתאם לתחום הפעילות של העסק.
שיווק דיגיטלי השיווק הדיגיטלי החליף באופן כמעט מלא את שיטות השיווק הישנות שמקצתן איבדו את האפקטיביות שלהן ולכן אנשי השיווק פנו לשיטות חדשות שמותאמות יותר להלך הרוח של המציאות העכשווית, אשר כולל שימוש נרחב לאורך כל היום באתרי האינטרנט הן מהמחשב והן מהסמרטפון. השימוש הנרחב של רבים מאתנו לאורך שעות בכל יום ברשתות החברתיות, הפך אותן למובילות הדעה ופוסטים רבים אשר עולים באינסטגרם, בפייסבוק, בטיק טוק וברשתות הנוספות הופך לוויראלי, רבים משתפים אותו, אחרים מגיבים עליו והאינטראקציה היא עצומה. אנשי השיווק הדיגיטלי את הקשר עם הלקוחות למטרות שיווק דיגיטלי, אשר מובילות את הגולשים מהרשת החברתית לאתר האינטרנט כדי שיחשפו למוצרים הקיימים ויבצעו הזמנה.
קידום אורגני וקידום ממומן שתי שיטות הפרסום המובילות כעת הן קידום אורגני וקידום ממומן. קידום אורגני ברשת הוא ללא תשלום לגוגל והמטרה שלו היא להעלות את מיקומו של האתר בדירוג האתרים בתחום העיסוק שלו. קיימת חשיבות רבה לכך שהאתר הספציפי ימוקם בין המקומות הגבוהים וכך הגולש ייכנס לאתר הרלוונטי ולא לאתר של המתחרים. הקידום האורגני מתבצע באמצעות שיטות שונות כמו אופטימיזציה, הוספת תוכן איכותי כדי שהאלגוריתם של גוגל יזהו זאת כתוכן מקורי וכך יעלה את הדירוג שלו ועוד. קידום ממומן היא שיטה של קמפיינים פרסומיים אשר מתבצעים בתשלום לגוגל. כל עסק קובע את המסגרת התקציבית שלו ומפרסם מודעות ממומנות על פי השעות האופטימליות שבהן קהל היעד גולש ברשתות החברתיות. את המסע הפרסומי אפשר לשדרג בכל עת על ידי שינוי של המסגרת התקציבית להעלות או להוריד את המימון וגם לבצע שינויים בתוכן על פי התגובות. היתרון הגדול הוא שאפשר בכל עת לקבל דוחות שמרכזים את ההשלכות של מסע הפרסום. עד כמה הוא יצר אינטראקציה, מה היו ההצלחות, מה היו הכשלים, אם כדאי להעביר את המודעה גם לפלח נוסף של גולשים ועוד. העבודה היא דינמית ואם מנתחים את הקמפיין כראוי, קיימת סבירות גבוהה להצלחה שתוביל להגדלת המכירות, שזו המטרה החשובה ביותר של השיווק הדיגיטלי.