גברים רבים חווים תסכול רב בשל בעיות אין אונות וירידה בחשק המיני. בעיות אלה מתהוות מסיבות שונות כאשר ברוב המקרים, התופעה נפוצה יותר מגילאי 60 ומעלה, אך גם צעירים יותר מדווחים על קשיים, כל אחד וסיבותיו.
יש מי שחווים ירידה באון או בעיות תפקוד מסיבות בריאותיות ואחרים מסיבות פסיכולוגיות ואחרות. הגורמים השכיחים לאין אונות הם חוסר איזון הורמונאלי וירידה בהורמון טסטוסטרון (Testosterone Hormone), בעיות בריאותיות כמו שינויים בתפקוד של בלוטת התריס, מחלות לב, לחץ דם גבוה, סוכרת.
נטילת תרופות לאיזון לחץ דם או נוגדי דיכאון למיניהם אף הם עשויים להוביל לתופעה של ירידה בחשק המיני ומצבים נפשיים זמניים כמו דכדוך ולחץ נקשרים לירידה בליבידו.
לאורח החיים השפעה ישירה על החשק המיני כאשר לחרדה מתמשכת, נדודי שינה ועייפות מצטברת השפעה שלילית על התפקוד והחשק וגם בעיות בזוגיות, צריכה גבוהה של אלכוהול, עישון ותזונה לקויה יכולים לגרום לחשק מיני נמוך או לבעיות ביצוע.

אילוסטרציהאילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: RF123)

איך אפשר לשפר את התפקוד המיני ואת האון והליבידו הגברי?

און גבוה בגוף בריא
בשלב הראשון, חשוב לשלול סוגיות רפואיות באמצעות אבחון רפואי או לטפל ככל שניתן בבעיות אלה למזעור ההשפעה על התפקוד המיני. בשלב השני, כדאי לבחון אילו שינויים ניתן לבצע באורח החיים על מנת להעלות את החשק. הפחתת צריכת אלכוהול והפסקת העישון נחשבים להרגלים שפוגעים באון וכדאי לשקול להיגמל מהם.
מזרימים דף למקומות הנכונים
חשוב לדעת שלפעילות גופנית סדירה השפעה מטיבה על הביצועים, כי היא מסייעת בהמרצת זרימת הדם לכל חלקי הגוף ויכולה לשפר מאוד את האון המיני והחשק. נסו לעסוק בספורט מועדף בקביעות וברמה שתעזור לכם להרגיש בשינוי. הפעילות הגופנית יכולה גם לסייע בחילוף חומרים ובטיפוח הדימוי העצמי, שאף הוא משחק תפקיד חשוב במצבים אינטימיים ומיניות טובה.
התפריט התזונתי שעושה הבדל גדול
התפריט התזונתי אף הוא חיוני לשיפור הביצועים: יש עדויות שתומכות בכך שבננה ואבוקדו נחשבים למאכלים המספקים ויטמינים ומינרלים חשובים להגברת זרימת הדם לאיברי המין וגם שוקולד הנחשב לסמל התשוקה יכול להעלות את הורמון הסרוטנין (הורמון ההנאה) במוח ולסייע בחשק המיני. מאכלי אפרודיזיאק נוספים הם סרדינים טריים, שוקולד וצמחי מרפא כמו שורש ג'ינסנג קוריאני וג'ינקו בילובה.
זה הזמן לישון ולהירגע
טכניקות רגיעה מסייעות בהרפיה ועוזרות להגיע לסיטואציה המינית עם אנרגיות טובות. נסו את הדרך האפקטיבית עבורכם להשגת השלווה המבוקשת: מדיטציה, יוגה, מוסיקה נעימה, נשימות עמוקות, החלפת מחשבות שליליות במחשבות חיוביות, דמיון מודרך וכדומה.
חשוב לדאוג גם לשינה מיטבית לפני האקט על מנת להגיע אנרגטיים ונמרצים ככל שניתן. מומלץ לשתף את הפרטנר בקשיי האון על מנת להשיג תמיכה מקסימלית, הקשבה וסבלנות ולבחון מה יכול להעלות את התשוקה כמו משחק מקדים ותנוחות שונות, שינוי חומר סיכה ועוד.
אל תוותרו על עוררות מינית והנאה מסקס טוב, מהנה ובריא שחשוב להשגת איכות חיים גבוהה יותר.