על ההבדל שבין חיפוש משרת בכירים למשרה סטנדרטית בשוק העבודה
  • חיפוש ממוקד - השוני המהותי בין חיפוש משרות בכירים לחיפוש משרה סטנדרטית בשוק העבודה נעוץ בכך שעל כל עשרות משרות של עובדים "זוטרים" ישנה משרה בכירה אחת. על כן יש צורך למקד את החיפוש למשרות רלוונטיות בלבד ולבצע סינון מתמיד.
  • תהליך גיוס הרבה יותר דיסקרטי – בגלל שעל כל משרה בכירה נלחמים לא מעט מועמדים, ובגלל שגיוס של משרה בכירה משפיעה לעיתים על מחלקה שלמה - הליך הגיוס הוא דיסקרטי. המשמעות היא שמציאת משרות פנויות היא אתגר בפני עצמו ופעמים רבות הפנייה לאיוש המשרה תיעשה אליכם ולא להיפך.
  • תהליכי מיון וגיוס ארוכים יותר – אין זה סוד שעבודתו של מנהל בכיר היא משמעותית ביותר ומשפיעה באופן רוחבי על הארגון. כדי להימנע ממצב של חוסר התאמה או מכשל בתיאום הציפיות שגורם להתפטרות / פיטורים מהירים - הליך המיון והגיוס הוא ארוך יותר.
  • התאמה מדויקת יותר בין צרכי הארגון למועמד – שלא כמו אצל עובדים סטנדרטיים בשוק, למנהלים בכירים יש דרישות ממקום עובדתם, ובהתאם לכך לארגון יש דרישות מהמנהלים הבכירים. צריכה להיות התאמה בין מה שהארגון מסוגל להעניק למנהל ובין מה שהמנהל מוכן להעניק לארגון – משכר ועד לשעות עבודה.
1 צפייה בגלריה
מציאת משרה בכירה
מציאת משרה בכירה
מציאת משרה בכירה
(צילום: pixabay)
טיפים והצעות למציאת משרת הבכירים הבאה
כדאי להתרגל לחשוב בגדול ולשווק את עצמכם ללא מבוכה. אם בעבר מסמכי קורות חיים היו הצעקה האחרונה בקרב כל מי שמבקש להתקבל למקום עבודה חדש, בקרב בכירים נמצא שכרטיס ביקור הוא קלף חזק יותר, תרתי משמע. בכרטיס הביקור מקובל לפרט את ההצלחות בתפקידים אחרונים – ביצוע רפורמה בארגון / הגדלת מחזור המכירות ב-15% / ניהול כ-300 עובדים / פתיחת סניפים חדשים בארץ או בחו"ל וכדומה. המסר חזק יותר ובמקום להתמקד בעבר באמצעות קורות חיים, הוא מתמקד בהווה. כמו כן, מומלץ לתחזק קשרים מקצועיים עם אנשים עמם או מולם עבדתם בעבר, בייחוד כאלה שמאיישים תפקידי מפתח, וכן להקפיד על פרופיל לינקדאין נקי ומקצועי המשר את הרזומה התעסוקתי שלכם ואת הכישורים המקצועיים והניהוליים.
מהן הדרכים המקובלות בהם בכירים נוהגים לחפש את המשרה הבאה שלהם?
  • לינקדאין – לינקדאין היא רשת חברתית עסקית בה מפורסמות משרות בכירים נחשקות. היתרון בלינקדאין הוא שהמשרות יכולות למצוא אתכם, במקום שאתם תרדפו אחריהן. על ידי ציון הניסיון המקצועי, ההשכלה והיכולות שלכם – אתם חושפים את עצמכם לאנשי המקצוע המתמחים בגיוס בכירים ועולים בתוצאות החיפוש שלהם.
  • אתרי משרות דרושים בכירים – אתרי משרות ודרושים הם ככל הנראה הכלי הוותיק ביותר, אחרי מודעות הדרושים בעיתונים, למציאת עבודה. עם זאת, אם רצונכם הוא משרת ניהול בכירה ואטרקטיבית – יש ערוצים טובים יותר בהם תוכלו למצוא אותה, כפי שיפורט בהמשך.
  • הד האנטרים - הד האנטר, ובאנגלית "ציד ראשים", זו חברה המתמחה בגיוס למשרות דיסקרטיות, מאתגרות ונחשקות. הן עובדות הם חברות שונות בשוק ומסייעות להן בגיוס ומיון אך עיקר ההתמחות שלהן הוא במציאת האנשים המתאימים ברשת האינטרנט. משנמצא מי שעונה על הקריטריונים – הן מפתות אותו במשרה נחשקת ובתנאים טובים יותר, ועל כן נקראות חברות "ציד ראשים".
  • חברות השמה שמתמחות בהשמת בכירים – חברות השמה המתמחות בהשמת בכירים נחשבות לכלי הטוב ביותר כיום למציאת משרות בכירים. הן מעבירות את המועמד הליך מיון וגיוס דיסקרטי ועומדות בקשר רציף עם הלקוח שהוא החברה המבקשת איוש למשרה. מחלקת השמת בכירים בחברת דנאל מתמחה באיתור, מיון, אבחון, גיוס והשמה של עובדים בכירים במגוון של התמחויות בהליך דיסקרטי, מקצועי ועשיר בניסיון.