הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי, או הגדלת חזה היברידית, מתאימה בדיוק למקרים אלו, שבהם נדרש שינוי עדין אך משמעותי מבחינת האישה. במסגרת התהליך, שואבים שומן עצמי מאזורים אחרים בגוף האישה, למשל הבטן או הירכיים, ומזריקים אותו לאזור החזה. באופן זה ניתן להגדיל את החזה בעד מידה אחת וליצור מראה מלא יותר. במקביל, אפשר לשאוב שומן באופן מתון מאזורים אחרים, כגון הישבן, הבטן והירכיים, וכך לעצב את הגוף ולשוות לו מראה פרופורציונלי יותר.
1 צפייה בגלריה
הגדלת חזה ע"י הזרקת שומן עצמי
הגדלת חזה ע"י הזרקת שומן עצמי
הגדלת חזה ע"י הזרקת שומן עצמי
(קרדיט לצילום: באדיבות ד"ר נמרוד פרידמן )
מדוע לבחור בניתוח הגדלת חזה בשומן עצמי? בזכות התקדמות תחום הרפואה הפלסטית, הגדלת חזה הפך לניתוח קל יחסית שנשים רבות נעזרות בו כדי להשיג את המראה המבוקש מבחינתן. עם זאת, ישנן נשים המעוניינות לבצע שינוי מתון במראה החזה ובעיקר – להשיג הופעה צעירה יותר תוך שמירה על מראה טבעי. זהו היתרון המרכזי של השימוש בשומן עצמי - הוא מאפשר ליצור חזה מלא יותר אך שומר על מראה ומגע טבעיים. לצד יתרון זה, הגדלת חזה בשומן עצמי היא בעלת תועלות רבות נוספות:
• אפשרות לעצב את השד בצורה מדוייקת יותר- שומן עצמי מאפשר "לפסל" את החזה בצורה מדוייקת יותר לרצונה של האישה ומבנה גופה. בנוסף ניתן להיעזר בשומן העצמי גם לצרכים אחרים, כגון תיקון אי-סימטריה.
• ללא צלקות משמעותיות: הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי נעשית באמצעות הזרקות, ובהתאם - לא נוצרות במקום צלקות משמעותיות.
• התאוששות מהירה יותר: השימוש בשומן עצמי כרוך אומנם בפרוצדורה ניתוחית קלה ובשאיבת שומן מאזורים אחרים בגוף, אך גם בנסיבות אלו ההתאוששות לרוב היא קלה ומהירה יותר.
• סיכוי נמוך יותר לדחייה: השתלים מאפשרים לאישה להגשים את הרצון בחזה מלא ומרשים, אך לעיתים נדירות ייתכן שהגוף ידחה את השתל. הגדלה באמצעות שומן עצמי לעומת זאת נחשבת לבטוחה יותר, משום שהשומן העצמי אינו זר לגוף וכך סיכויי הדחייה נמוכים מאוד.
הגדלת חזה היברידית - טכניקה משולבת לתוצאות מרשימות במקרים מסוימים, השימוש בשומן העצמי הוא שלב אחד בהליך של טכניקה משולבת (ידוע גם בשם "הגדלת חזה היברידית"). בניתוח זה בוחרת האישה שתל קטן יחסית המאפשר להגדיל את נפח החזה באופן מתון, כאשר השומן העצמי משמש לעיצוב מראה החזה וליצירת מראה טבעי. פרוצדורה זו מתאימה במיוחד במקרים בהם האישה מעוניינת בהגדלת חזה משמעותית יותר, תוך שמירה על מראה ומגע טבעיים ככל האפשר. למרות היתרונות הרבים, הגדלת חזה בשומן עצמי והגדלת חזה היברידית מורכבות יותר לביצוע, מאחר והן כוללות פרוצדורה משולבת של שאיבת שומן והגדלת חזה בניתוח אחד. בנוסף תהליך פיסול החזה באמצעות שומן מצריך מיומנות גבוהה וראייה אומנותית. לכן חשוב לבצע ניתוח מסוג זה אצל מנתח פלסטי מומחה, המכיר היטב את הטכניקה המשולבת ובעל ידע ונסיון להשגת התוצאות המבוקשות.