כלים חשובים לשיפוץ הקירות
שיפוץ ביתי יכול להיות שיפוץ מאוד מקיף או שיפוץ יותר חיצוני. שיפוץ מקיף עשוי לכלול שבירה של חלק מהקירות, הוספת משקופים וחלונות, הרמת מרצפות וקניית ריצוף חדש, שבירת אמבטיה ישנה והחלפתה וכדומה. בכל שיפוץ, בין אם הוא מקיף ובין אם הוא יותר קוסמטי, נהוג לטפל בצורה כזאת או אחרת בקירות. כלים נדרשים כוללים כמובן מברשות ורולרים, לצורך יישום צבע לקיר או סיד לתקרה. אבל בדרך כלל, צריכים גם כלים נוספים לצורך חידוש הקירות לפני צביעה. לדוגמא, יש צורך בצבת או פליירים על מנת להוציא ולשלוף מסמרים ודיבלים ישנים. יש צורך בכלים כמו שפכטל, על מנת לתקן פגמים, להסיר צבע ישן שהתקלף וכדומה. אפשר להצטייד בשואב אבק ייעודי, על מנת לסלק שאריות אבק שנוצרות תוך כדי החידוש של הקיר. אם אתם קונים צבעי קיר, הצטיידו גם בצבעים ומברשות שנועדו לצורך צביעה משלימה, של משקופים, דלתות וכדומה. אם נדרשת חציבה בקיר, חשוב שיהיו לכם מקדחות ומכשירי חציבה כגון פטישונים חזקים.
1 צפייה בגלריה
כלים לשיפוץ הבית
כלים לשיפוץ הבית
כלים לשיפוץ הבית
(צילום: FREEPIK)
כלים לשיפוץ מרצפות, אריחים וקרמיקה
אלמנט חשוב ביותר שראוי להתייחס אליו בשיפוץ הוא המרצפות, הקרמיקות והאריחים. לפעמים, כדאי לעקור מרצפות ולהחליף אותן, אבל יש גם פתרונות חלופיים יותר זולים. לדוגמא, באמצעות מכונה של פוליש לרצפה ניתן להחליק ולחדש את הרצפה בצורה מהירה ובלי רצפים. אם מחליפים קרמיקה, אפשר להיעזר במכונה לחיתוך קרמיקה על מנת ליצור התאמה מושלמת וטובה במיוחד.
הרעיון המושלם להוזלת שיפוץ עצמאי בבית
אם אתם עורכים שיפוץ בבית בצורה עצמאית, תוכלו להשתמש בכלים הכי טובים, גם אם אין לכם ארגז כלים מאובזר. במקום לקנות את הכלים היותר טובים אך גם היקרים, אתם יכולים לבחור בדרך אחרת, השכרת כלי עבודה מקצועיים. הפתרון הזה יכול להתאים גם למצבים אחרים. לדוגמא, אם אתם מנהלים את השיפוץ ומביאים אנשי מקצוע אחד אחד (בלי קבלן). תוכלו לשכור לפועלים כלים מתאימים. כמו כן, אם אתם מנהלים חברה קבלנית והתקבלו פרויקטים בהיקף חריג, תוכלו לשכור כלים נוספים, מעבר לכלים שנמצאים ברשותכם.
כך תדאגו שאף כלי לא יחסר
על מנת שתוודאו שהשיפוץ לא יתעכב בגלל מחסור בכלים, כדאי לנהוג כך: קודם כל לתכנן ולרשום. ערכו רשימה של כל האלמנטים שאתם רוצים לשפץ, לתקן או להחליף. לאחר מכן, כתבו אילו כלים תצטרכו להשלמת כל פעולה. מספר הכלים צריך להתאים לכמות אנשי המקצוע שבהם נעזרים.