איציק ברוורמן
6 צפייה בגלריה
איציק ברוורמן. צילום: גיל לרנר
איציק ברוורמן. צילום: גיל לרנר
איציק ברוורמן. צילום: גיל לרנר
אנחנו בערב ראש השנה. איפה ועם מי תחגוג? "אצל חמותי עם משפחתי היקרה".
בעוד חודש וחצי תבקש את אמונם של תושבי פתח־תקוה. מה מייחד אותך משאר המועמדים? "הנתונים מדברים בעד עצמם. אנחנו נמצאים בעיצומה של מהפכה שלא היתה כדוגמתה באף עיר אחרת. שמתי בצד את הפוליטיקה והכנסתי כללים חדשים, יושרה והבטחות שמקיימים. כל זה לא היה קיים בפוליטיקה. אנחנו רואים איך האחרים מפיצים הבטחות לכל עבר, כשאין להם שמץ של מושג איך מקיימים אותן".
מהו מבחינתך הפרויקט החשוב ביותר, אם תיבחר? "בחמש השנים הקרובות אני מתכוון להוריד את הארנונה ולהפוך את פתח־תקוה לעיר היפה והמטופחת ביותר בארץ. פתח־תקוה עומדת להיות בשנתיים הקרובות העיר הכי עשירה בארץ בזכות עידוד הקמת מרכזים מסחריים ובנייני משרדים בעיר. אני מתכוון להשקיע את מלוא המרץ, וכפי שעשיתי זאת בחינוך אעשה את זה גם בתחום הזה. החינוך כמובן ימשיך לשגשג ולהגיע לשיאים חדשים".
מהו "הפיספוס" העירוני הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות? "היו לי פספוסים, בעיקר במגע שלי עם אנשים. הייתי בקשר רציף עם אלפי תושבים, אבל כנראה שזה לא מספיק. בשנתיים האחרונות למדתי להעריך את המפגשים הללו יותר ויותר, וגיליתי שאני זקוק לקשר הזה בדיוק כמו שהתושבים זקוקים לזה. צריך להבין, כשנכנסתי לתפקיד הייתי עסוק יום ולילה כדי להגיע לאן שהגענו היום. בהתחלה הייתי מאוד נבוך במפגשים הללו, בעיקר משום שיש בי מידה של ביישנות, אבל ככל שעובר הזמן אני עובר שינוי. זה היה פספוס עצום בשבילי".
האם תשנה את הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים בעיר? "אין לי כוונה לאפשר לאף גורם פרובוקטיבי לנסות להרוס את מרקם היחסים העדין שיש בעיר שלנו. יש לא מעט אנשים פרובוקטיביים שמנסים ללבות אש בתוכנו, חלקם באופן גלוי וחלקם באופן פחדני כשהם מסתתרים מאחורי דמויות אחרות. זה מעשה לא אחראי ומי שפועל כך לא רואה ממטר את טובת העיר אלא את טובתו האישית והפוליטית".
בוא תהיה קצת פרקליטו של השטן. מהי הביקורת החמורה ביותר של יריביך נגדך, וכיצד אתה משיב לה? "גורמים באופוזיציה עושים עוול לעיר שלנו. הם משמיצים את העיר בכל מקום אפשרי, גם בתקשורת הארצית. אנחנו יוצרים ובונים והם מנסים להרוס כל חלקה טובה. אופוזיציה צריכה להיות עניינית וחשוב שתעשה את העבודה שלה, אבל יש הבדל עצום בין ביקורת בונה ועניינית לביקורת הרסנית. לשמחתי המהפכה בפתח־תקוה כל כך גדולה שרעשי הרקע הללו מתעמעמים ונעלמים".
במקרה של הפסד בבחירות, לאן פניך? "אנו נמצאים לפני חמש שנים של המשך המהפכה. הסקרים, אלו האמיתיים ולא המפוברקים, מראים כי הציבור רוצה להמשיך במהפכה שהתחלנו בה ואני מאמין שזה מה שיקרה".
איתי שונשיין
6 צפייה בגלריה
איתי שונשיין. צילום: ריאן
איתי שונשיין. צילום: ריאן
איתי שונשיין. צילום: ריאן
אנחנו בערב ראש השנה. איפה ועם מי תחגוג? "את ערב ראש השנה אחגוג עם משפחתי האהובה - אשתי, שני ילדיי והמשפחה המורחבת אצל הוריה של עדי".
בעוד חודש וחצי תבקש את אמונם של תושבי פתח־תקוה. מה מייחד אותך משאר המועמדים? "המנהיגות שלי מגיעה ממקום אמיתי של אהבה לאנשים ואהבה לעיר שלי שבה נולדתי, מניסיון ציבורי רחב ומוכח במערכות ציבוריות, החל ממועצת התלמידים העירונית דרך היותי עוזרו של ראש העירייה לשעבר, איציק אוחיון, יו"ר התאחדות הסטודנטים בישראל, חבר המועצה להשכלה גבוהה וחבר בחבר הנאמנים של ההסתדרות הציונית העולמית. אני חבר מועצת העיר משנת 2008 וסגן ראש עירייה משנת 2012. הובלתי תהליכים רבים בעולם החינוך הבלתי פורמלי ולאחר מכן בתחום התרבות והמורשת. יזמתי עוד לפני עשר שנים יחד עם ראש העירייה אוחיון את מתחם הבילויים של רמת סיב תוך חשיבה צעירה ומיתוג עירוני".
מהו מבחינתך הפרויקט החשוב ביותר, אם תיבחר? "שינוי מרכז העיר מקצה לקצה ושיקום השכונות הוותיקות תוך מתן מענה אמיתי לרצף חינוכי לאורך היום לכל ילדי העיר".
מהו "הפיספוס" העירוני הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות? "ההזנחה הגדולה של מרכז העיר והשכונות הוותיקות, וחוסר במענה לבעיות הקיימות בשכונות החדשות הוא הפספוס האמיתי בשנים האחרונות".
האם תשנה את הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים בעיר? "יש מספיק כסף בקופה הציבורית גם לספורט, גם לנוער וגם לתרבות. בסופו של דבר החוכמה היא לדעת לאזן בין הציבורים. ואני אומר זאת כאדם שאינו דתי, וקידם את מתחם הבילויים של רמת סיב כבר לפני עשר שנים".
בוא תהיה קצת פרקליטו של השטן. מהי הביקורת החמורה ביותר של יריביך נגדך, וכיצד אתה משיב לה?
"בקדנציה הזו הבנתי שרק כראש עירייה אתה באמת יכול לקדם שינויים משמעותיים. אם ראש עירייה רוצה לאפשר לך כחבר מועצה לעבוד אפשר להצליח, אבל אם הוא לא מעוניין, אז אתה בבעיה והציבור בבעיה. זו היתה קדנציה קשה מאוד מבחינתי, בה פעל ראש העירייה הנוכחי בכל כוחו כדי לפגוע בי ולהחליש אותי, למרות שעזרתי לו מאוד להיבחר".
במקרה של הפסד בבחירות, לאן פניך? "בבחירות שיתקיימו ב־30 באוקטובר אני אנצח כי הציבור רוצה שינוי וראש עירייה חדש, שרוצה ויכול לקדם את הדברים שבאמת חשובים בעיר".
רמי גרינברג
6 צפייה בגלריה
רמי גרינברג. צילום: גיל לרנר
רמי גרינברג. צילום: גיל לרנר
רמי גרינברג. צילום: גיל לרנר
אנחנו בערב ראש השנה. איפה ועם מי תחגוג? "אני אהיה עם משפחתי, כמו בכל שנה. אחגוג עם ההורים, האחים, האחיינים ויתר המשפחה המורחבת".
בעוד חודש וחצי תבקש את אמונם של תושבי פתח־תקוה. מה מייחד אותך משאר המועמדים? "כל חיי אני פועל כדי לשרת את הציבור מכל הלב וללא אינטרסים. זה הייחוד שלי. תמיד שירות הציבור היה לנגד עיניי. בשלושים השנים האחרונות, החל מנעוריי, פעלתי כמתנדב בהצטיינות והשקעתי למען התושבים ורק בשבילם, גם כחבר המועצה הפעיל ביותר בארץ וגם כמקבל שכר. אין מישהו שיכול לתת יותר ושמגיע עם ניסיון גדול כמו שלי למען הציבור".
מהו מבחינתך הפרויקט החשוב ביותר, אם תיבחר? "הפרויקט החשוב ביותר עבור תושבי העיר הוא ייעול השירות הציבורי. ובתוך כך - להוריד את נטל התשלומים מהתושבים בארנונה, במים ובתשלומים לחינוך ולמתנ"סים, להשקיע את כח האדם והמשאבים בדברים שחשובים לתושבים ולא בפוליטיקה העירונית, לקדם תכניות עבודה ממשיות ומתוקצבות לגבי כלל השכונות ולקיים קשר עם משרדי ממשלה כדי להביא תקציבים לקידום העיר. כל אלו לא קרו בשנים האחרונות כלל".
מהו "הפיספוס" העירוני הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות? "שפתח־תקוה למעשה נתקעה. התחדשות עירונית לא בוצעה, חידוש תשתיות לא קרה, שדרוג רמת החינוך לא מתקיים ופתח־תקוה מדשדשת מהממוצע ומטה בהישגים. נטל הארנונה גבוה. אוכלוסיות צעירות נטשו עקב זיהום אוויר, פשע (ריבוי גניבת כלי רכב) ואלימות".
האם תשנה את הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים בעיר? "ברור שלא. אני חבר המועצה היחיד שנאבק לשמור על הסטטוס קוו, כשכמעט כל חברי המועצה האחרים פעלו אחרת. יש תחושה של חוסר שוויוניות בעיר בנושא הזה עקב כך".
בוא תהיה קצת פרקליטו של השטן. מהי הביקורת החמורה ביותר של יריביך נגדך, וכיצד אתה משיב לה? "הביקורת היא למעשה שאני חזק מדי, שאני איש עשייה ושכל היום אני עוסק בעבודה. על זה אני אומר שרק בעבודה קשה ועם מנהיגות חזקה אפשר להביא שינוי ותוצאות לקידום מצוינות ושירות מעולה לתושבים".
במקרה של הפסד בבחירות, לאן פניך? "אנחנו הולכים לנצח ובגדול, תושבי פתח־תקוה רוצים שינוי וכפי ששרתתי כל חיי את תושבי העיר, גם כראש העירייה הבא אמשיך לשרת את התושבים נאמנה ולהביא את העיר להיות המובילה בארץ בכלל התחומים".
גנאדי בורשבסקי
6 צפייה בגלריה
גנאדי בורשבסקי. צילום: גיל לרנר
גנאדי בורשבסקי. צילום: גיל לרנר
גנאדי בורשבסקי. צילום: גיל לרנר
אנחנו בערב ראש השנה. איפה ועם מי תחגוג? "אחגוג בפתח־תקוה עם משפחתי וחבריי. החגים זו הזדמנות לבלות זמן איכותי עם הקרובים לי, כמו גם ליהנות מהמסורת היפה שלנו".
בעוד פחות מחודשיים תבקש את אמונם של תושבי פתח־תקוה. מה מייחד אותך משאר המועמדים? "שאני ממוצא רוסי, ואני גאה על כך שכן אני אחד מ־40 אלף דוברי רוסית בעיר. הדיון על ארץ המוצא שלי קיים – הוא מושתת חזק בראש של אנשים גם אחרי 25 שנה שאני כאן. אני שונה מהמועמדים האחרים בזה שאני לא ארקוד לצלילי החליל של החרדים והדתיים. אני מכבד אותם אבל מחויב לכולם. אני לא אעדיף סקטור אחד על משנהו ולא אהיה לחיץ".
מהו מבחינתך הפרויקט החשוב ביותר, אם תיבחר? "קשה להצביע על נושא אחד. יש המון עבודה כמו יום לימודים ארוך, מרכז העיר שישונה ללא היכר, תכניות פינוי בינוי ושירות לתושב. והכי חשוב מבחינתי, חיבור התושבים ויצירת אמון. אנו עיר שיש בה שכונות שהפכו לגטאות של ממש, שיש להרוס אותן ולבנות אותן מחדש למען איכות חיי הקהילה".
מהו "הפיספוס" העירוני הגדול ביותר בחמש השנים האחרונות? "הדבר הבולט הוא שפספסנו את תושבי העיר. אפשר להביא את תושבי העיר ואת העיר למצוינות. היה ניסון לבצע שורה של יוזמות, אך היוזמות נתקעו. גם בספורט ובתרבות פתח־תקוה מפספסת. אנחנו מפספסים תושבים שעוזבים אותנו לערים אחרות, עם פוטנציאל קטן יותר מפתח־תקוה, אבל ממומש יותר".
האם תשנה את הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים בעיר? "שירותי העירייה וחלוקת התקציבים צריכים להיעשות באופן שוויוני וממלכתי, שממנו יוכלו ליהנות המגזרים החילוניים, הדתיים והחרדיים, בלי שהם יחושו בצדק או שלא בצדק תחושת קיפוח. היות וכיום ההתנהלות אינה כזו, יש צורך לתקן. ישנם נושאים שאני סבור שבמאה ה־21 ניתן לבצע עם התחשבות בקהלים המסורתיים והדתיים".
בוא תהיה קצת פרקליטו של השטן. מהי הביקורת החמורה ביותר של יריביך נגדך, וכיצד אתה משיב לה? "הביקורת עוסקת במוצא שלי, מהיכן באתי ולא לאן אני הולך. אני רואה שמדי פעם יש התייחסות לכך שאני עולה ותיק מרוסיה, נו. אז מה? אני גאה להיות חלק מהעלייה מרוסיה ואוביל את העולים של פתח־תקוה לצמרת הערים בישראל. מטבע הדברים, כשאין ביקורת עניינית, אז הדעות הקדומות חוגגות".
במקרה של הפסד בבחירות, לאן פניך? "כרגע אני שקוע כל כולי במערכת הבחירות. כפי שפעלתי קרוב ל־30 שנה למען תושבי פתח־תקוה, אמשיך לפעול למענם".
חיים בשארי
6 צפייה בגלריה
חיים בשארי. צילום: גיל לרנר
חיים בשארי. צילום: גיל לרנר
חיים בשארי. צילום: גיל לרנר
עם מי תחגוג את ראש השנה? "כמדי שנה בשנה עם משפחתי ובקרב קהילתנו בבית הכנסת 'נווה חיים'".
מה מייחד אותך משאר המועמדים? "ניתן לומר שאני אחד המועמדים הבודדים שמציג חזון ולא דיבורים. חזון זה עתיד ודרך חיים. חוברות פרסום עמוסות במלל זו עסקנות לשמה".
מה מבחינתך הפרויקט החשוב ביותר? "בניית תוכנית אב אסטרטגית עירונית, שתכלול העברת מערכת החינוך למבנים מרוכזים של קמפוסים אזוריים לכיתות ג'-ח' ותיכונים, הריסה ובנייה מחדש של מתחם ההגנה־מוהליבר־חובבי ציון־קציר, חידוש ושחזור חובבי ציון ורחוב שטמפפר, חנייה עירונית בחינם לשעתיים הראשונות, פינוי משטרת ישראל ממרכז העיר והפיכתה למרכז אקדמי ועוד".
מה הפיספוס הגדול בחמש השנים האחרונות? "כדברי החכם מכל אדם: 'באין חזון ייפרע עם'. ראש עירייה תפקידו לא להתעסק בניהול, אלא להיות מצוי בקרב תושביו ועל פיהם לבנות חזון. הקשבה לתושבים מביאה מנהיג לבניית חזון אמיתי".
האם תשנה את הסטטוס קוו בין דתיים לחילוניים? "מיותר לעורר מחלוקות, מה שהיה הוא שיהיה".
מה הביקורת החמורה ביותר של יריביך נגדך? "הביקורת החמורה של יריביי חסרת ענייניות. אי יכולתם להתמודד עם ניסיוני הציבורי והמקצועי הרחב גורמת להם להעלות טענות סתמיות על כך שאין לי סיכוי, שאיני מפורסם, שהתמודדותי הינה בזבוז כספיי, שאני מנותק מהציבור ושמעולם לא סייעתי לאיש וכדומה. לשמחתי, ביקורתם בטלה בשישים מהסיבה שאיני מתנבא כמותם את נבואת השוטים, איני מבוסס על כספי 'תורמים' של קמפיינים בזבזנים, שבסופו של דבר הציבור ישלמם. זכיתי ללמוד על ברכי אבי עובדיה ז"ל: 'היה מהנעלבים ולא מהעולבים והיה מהנותנים ולא מהלוקחים'".
במקרה של הפסד לאן פניך מועדות? "מועמדתי אינה סידור עבודה. אפסיד? אחזור למשרדי, לפרויקטים של פינוי בינוי ותמ"א 38, פרויקטים של בנייה ברחובות, במאה־שערים בירושלים ועוד. אחזור לחטא הכתיבה ואתחיל באהבתי לנגרות העץ".
אורי דרשן־הכהן
6 צפייה בגלריה
אורי דרשן הכהן. צילום: ריאן
אורי דרשן הכהן. צילום: ריאן
אורי דרשן הכהן. צילום: ריאן
אנחנו בערב ראש השנה. איפה ועם מי תחגוג? "בערב ראש השנה נחגוג רעייתי וילדיי יחד עם אחיותיי בבית הורי, בשכונת עמישב בפתח־תקוה".
מה מייחד אותך משאר המועמדים? "אני בא ממקום טהור לעשייה, ולא כי אין לי עבודה או פרנסה. אינני פוליטיקאי, אינני מחויב לשום קבלן קולות ולא לאף פעיל. לא הבטחתי לאיש או מקורב תפקיד, מעמד, סגנות, עבודה בעירייה, העדפה במכרז וכו'. אני בא לפעול למען התושבים, לא ממניעים אישיים צרים. הגינות, נאמנות, יושר, טוהר המידות ומלחמה בשחיתות הם נר לרגלי".
מהו מבחינתך הפרויקט החשוב ביותר, אם תיבחר? "ניקיון וצחצוח העיר והגינות הציבוריות, הגברת תדירות פינוי הפחים, טיפול בפסולת רחוב והדברת מזיקים ויתושים, שיקום הכבישים הפגומים, התאמת מערכת החינוך למאה ה־21, שיטות לימוד מתקדמות, קורס חינם לכל ילד. שיקום ושדרוג מרכז העיר".
מהו "הפיספוס" העירוני הגדול ביותר ב-5 השנים האחרונות? "בשנים האחרונות היינו עדים לחוסר התפתחותה של העיר: לזוהמה וללכלוך ברחובות, לכבישים ולתשתיות רעועים, לפקקים ולמחסור בחנייה בעיר, להיעדר תחבורה ציבורית הולמת וסדורה, לרמת חינוך ירודה, לקבוצות ספורט שהולכות דועכות ונעלמות, לבתים מתפוררים. ובעיקר להזנחת השכבות החלשות".
האם תשנה את הסטטוס קוו בין דתיים לחילונים בעיר? "בפתח־תקוה יש אוכלוסייה מעורבת, דתיים וחילונים, ולשמחתנו הפערים אינם גדולים. תושבי העיר השכילו להבין כי אורח חיים הרמוני ללא הבלטת הקיטוב, ככל שקיים, הוא המתכון לחיים נורמליים ושלווים. אפעל לשוויון, חלוקה צודקת ויחס זהה ושוויוני של כל ההקצבות, ההקצאות והמשאבים".
מהי הביקורת החמורה ביותר של יריביך נגדך, וכיצד אתה משיב לה? "יריביי טוענים על היעדר ניסיון כחבר מועצה, ואחרים סבורים שנכנסתי למערכה באיחור. ניסיון של אדם ברשות מוניציפלית מתבטא בדרך ניהול וחשיבה יצירתית, בדבקות במטרה וברצון עז לשנות ולפעול למען הציבור - ולא לצרוח, לצעוק, לדקלם מונולוגים ולכרסם בורקסים חמש שנים עד לשנת בחירות, ואז לפזר הבטחות. באשר לכניסה המאוחרת, מיום ליום אני נחשף יותר לתושבים, והתמיכה בי הולכת וגוברת".
במקרה של הפסד בבחירות, לאן פניך? "לא רואה מצב של הפסד. בעזרת השם, אהיה ראש העירייה של פתח־תקוה. הואיל ולביתי עשיתי, ולאחר שקיבלתי על עצמי לפעול ציבורית למען התושבים בעיר, אמשיך לפעול במרץ למען הציבור גם לאחר הבחירות. אעשה זאת בשמחה ובחדווה, ואדאג שכל חזוני יתממש".