1 צפייה בגלריה
פתח תקוה. צילום: יונתן אוחיון
פתח תקוה. צילום: יונתן אוחיון
פתח תקוה. צילום: יונתן אוחיון
והרי התוצאות: בשבוע שעבר העלינו את משאל הבחירות הגדול של מיינט פתח תקוה. פחות מחודשיים לפני הבחירות המקומיות, חשבנו שזה הזמן לבדוק מה אתם חושבים על מצב העיר ואיך תכריעו כיצד להצביע ב-30 באוקטובר. חשוב לציין שמדובר במשאל אינטרנטי בלבד ולא בסקר מדעי, אבל התוצאות יכולות להוות אינדיקציה לנושאים שחשובים לציבור.
על פי תוצאות המשאל, הנושא הכי חשוב שלפיו תצביעו בבחירות הוא מצב התברואה והניקיון (46% מהמשיבים), במקום השני עלות המיסים העירוניים (27%), במקום השלישי רמת החינוך בעיר (18%) ובמקום הרביעי נושאי דתיים-חילוניים (9%).
הדבר שהכי חשוב לכם במועמד לראשות העיר הוא יכולת ביצוע מוכחת (62% מהמשיבים) ואחר כךך נגישות לתושבים (26%). השכלה ורקע חשוב רק ל-10% מהמצביעים וההשתייכות הפוליטית כמעט לא מעניינת (רק 2%).
ואיך הייתם מדרגים את העיר מבחינת הדימוי שלה? ובכן, כאן יש תשובה שגברה בפער די גדול: עיר שפשוט כיף לגור בה (52% מהמשיבים). לעומת זאת, 37% מהעונים חושבים שמדובר בעיר במצב בעייתי שדורש תיקון.
מהתשובות של המשאל נראה שתושבי העיר בסך הכל די מרוצים: על רמת החינוך חשבו 50% מהעונים שהיא מצויינת ו-26% סברו שהוא טעון שיפור. על אפשרויות הבילוי בעיר חשבתם שהן מגוונות לכל גיל (55%), לדעתכם שירותי העירייה בסך הכל נגישים ונוחים (47%).
ולסיום: כששאלנו אתכם האם הייתם ממליצים לחברים שלכם לעבור לפתח תקוה עניתם: בוודאי בכל הזדמנות (51%); לא בטוח, היא לא להיט (34%); לעבור לכאן? חס וחלילה (15%).
אז מה ניתן ללמוד מהמשאל שלנו? יש כאלה שמרוצים ויש כאלה שפחות, אבל בסך הכל כנראה שלא רע לכם כאן ואתם אוהבים את פתח תקוה.