1 צפייה בגלריה
מתחם יכין סנטר פתח תקוה
מתחם יכין סנטר פתח תקוה
מתחם יכין סנטר פתח תקוה
בתום דיון לילי סוער מאוד, עבר בשבוע שעבר בקריאה ראשונה "חוק המרכולים", לפיו לשר הפנים יינתנו סמכויות לפסול חוקי עזר עירוניים שמקודמים ברשויות המקומיות, ובכך לסגור מרכולים הפועלים בשבת.
בפתח תקוה פתוחים כיום מספר עסקים בשבת. בעיקר מדובר על קיוסקים ("פיצוציות"), בתי קפה, מסעדות ופאבים. רבים מהעסקים הללו נמצאים במתחם יכין סנטר. אישור החוק עלול לאיים על הסטטוס קוו הנהוג בעיר במשך שנים, שמאפשר בין היתר גם את פעילות מתחם ירקונים שנמצא בימים אלה בהליכים משפטיים לפני סגירה.
החשש הוא כי לאחר שהחוק יעבור בקריאה שלישית, גם העסקים המעטים יחסית שפועלים בפתח תקוה בשבת ייסגרו והעיר תחזור שנים לאחור. "זה יהיה גרוע מאוד אם יסגרו את כל המקומות בשבת בעיר", אומר אחד התושבים. "המשמעות היא שנצטרך לנסוע עד תל אביב בשביל לקנות סיגריות בשבת או לשבת בבית קפה. העיר התפתחה יפה וצריך לשמור על הסטטוס קוו".
מצד שני, יצויין כי בעיר שבה מתגוררים תושבים דתיים רבים יש גם כאלה שתומכים במהלך. "פתח תקוה תמיד היתה עיר עם צביון דתי ולכן זה הגיוני", אומר אחד התושבים. "מי שרוצה לבלות יכול לנסוע לתל אביב".
פנינו לעירייה כדי לבדוק האם היא נערכת ליום שאחרי מעבר "חוק המרכולים". מהעירייה נמסר בתגובה: "כרגע אין מה לחדש – כשיהיה רלוונטי נעדכן".