פסטיבל כרמל הבינלאומי לקולנוע קצר, שתוכנן לחול המועד סוכות, עבר לזירה הדיגיטלית, ומציג ללא עלות 40 שעות תוכן מקורי מתוך מאות סרטים שנשלחו לפסטיבל בכל העולם.
"ענף התרבות וכל האנשים הפועלים והקשורים אליו נפגעו אנושות ממשבר הקורונה, שהוא אסון מתגלגל. הבאנו לראשונה לישראל פסטיבל בינלאומי לקולנוע קצר, ולא רציתי לדחות אותו – אנשים משוועים לתרבות עבור הנפש שלהם, במיוחד בתקופה שכזאת", אומר דוד שאדי (דדי), מייסד הפסטיבל והמנהל האומנותי שלו. "הסגר לא מאפשר לנו להיפגש בחול המועד סוכות להקרנות הסרטים ולכן ביום בו נכנסנו לסגר, נפתח המרחב הווירטואלי דיגיטלי של הפסטיבל, ועשרות סרטים מכל העולם, שנבחרו בקפידה, זמינים באופן מדורג ונגישים לקהל הרחב לצפייה ביתית, ללא עלות כמובן, בתקווה שינעימו ולו בקצת את זמנם של הכלואים בביתם. בין הסרטים הישראליים יוצרים ושחקנים מהשורה הראשונה, וסרטים לצעירים ולמבוגרים העוסקים במגוון רחב מאוד של נושאים, אשר בלב החברה הישראלית".

2 צפייה בגלריה
דביר בנדק ורמי הויברגר מתוך "להרוג דבורה" של שרון מימון וטל גרניט
דביר בנדק ורמי הויברגר מתוך "להרוג דבורה" של שרון מימון וטל גרניט
דביר בנדק ורמי הויברגר מתוך "להרוג דבורה" של שרון מימון וטל גרניט
(צילום: רם שוויקי)

2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט: "דינה מלול עושה מלחמה"
מתוך הסרט: "דינה מלול עושה מלחמה"
מתוך הסרט: "דינה מלול עושה מלחמה"
(צילום: עידן מילמן)

לפסטיבל הוגשו מאות סרטים מכל העולם: גרמניה, צרפת, ספרד, ארה"ב, דרום קוריאה, סין, הודו, יפן, ארגנטינה, ברזיל, רוסיה, איחוד האמירויות ועוד, והם מתמודדים בקטגוריות נושאות פרסים: עלילתי, דוקו ואנימציה/ניו מדיה. במקביל תהיה הכרזה על הסטורי הישראלי הטוב ביותר. אורכם של הסרטים נע בין דקה לבין 40 דקות לכל סרט. קרן מקור תעניק את פרס הקצר העלילתי הטוב ביותר ופרס האנימציה הקצרה הטובה ביותר, שיהוו מענק פיתוח של קרן מקור לפרויקט הבא של הזוכה. הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה תעניק פרס כספי לדוקו הקצר הטוב ביותר, ומלון אלמא נותן חסות לקטגוריית הסטורי הטוב ביותר, שיזכה את יוצריו בשני לילות מתנה במלון.
הסרטים עוסקים במגוון רחב מאוד של נושאים, ביניהם אלימות במשפחה, יחסים בין תרבותיים, עוצמה נשית, מיניות ומגדר, עולם הדת ואמונה אישית, סוגיית הפליטים, לידה שקטה, התמודדויות עם נגיף הקורונה מזוויות שונות ועוד.

בין הסרטים המשתתפים בקטגוריית הסרטים העלילתיים:

חמורו של משיח (2019) 17 דקות, במאי: אופיר דרעי. בהשתתפות: דני שטג. שמעון, מחלק עלוני קודש בית-שאני, חווה התגלות דרך חלום ובו הוא מתבקש לעזור למשיח להגיע. סימנים קטנים בהם הוא נתקל למחרת החלום, וחמור לבן שמופיע מתחת לשלט חוצות של חב"ד עליו כתוב בגדול "משיח", משכנעים אותו, שהמסר אמיתי ושעליו לפעול לטובת העניין בכל מחיר.
דינה מלול עושה מלחמה (2019) 24 דקות, במאי: עמית סרגוסי. בהשתתפות: ליאור כלפון, אורנה פיטוסי, מרינה שויף. דינה מלול היא קופאית בסופר ואם חד הורית, שנאבקת לסגור את החודש. לאחר עוד קיצוץ במשכורות ומתוך ייאוש, מחליטה להילחם במערכת, מה שמפיח בה רוח חדשה ותקווה. כאקט של נקמה היא מתחילה "להעביר" בקופה מוצרים לאנשים, כמעשה רובין הוד מודרני. שאר הקופאיות מקבלות השראה ממנה ומצטרפות למחאה. הסופר משגשג, הלקוחות מרוצים, הבנות מצליחות לשמור על כבודן, עד שהכל מסתבך.
בן זכר (2019), 20 דקות. במאיות: שירלי ששון-עזר ודנה קידר-לוין. בהשתתפות: רותם זיסמן ודובר קוסאשווילי. אילנה היא קרייריסטית מצליחה, אבל דבר אחד לא הולך לה בקלות - להיכנס להריון. בתום אחד מסבבי הפוריות הכושלים שלה, סבתה מייעצת לה לאכול עורלת תינוק. אילנה מזועזעת מהרעיון הפרימיטיבי, אבל נגררת עם סבתה לאירוע ברית של קרובת משפחה. סיר הלחץ המבעבע אליו היא נכנסת משנה את עמדותיה על נשיות ומסורת.
שלכת (2020), 20 דקות. במאית: רחלי גאוי. סרט המלווה קשר, הנרקם בין אוליב, ליצנית רפואית בבית החולים תל השומר, לבין טליה, נערה מרדנית בת 13, מאושפזת חדשה במחלק האונקולוגית, אותה היא מלווה מהיום הראשון של האשפוז ועד עזיבתה את בית החולים, כאשר במהלך הזמן מטרתה העיקרית, שמסיחה את דעתה של טליה מהטיפולים, היא למצוא לליצנית חתן. הקשר מתהדק בין השתיים ומשנה גם את תפיסתו של הרופא המלווה את הילדה, שסלד מליצנים רפואיים, אך מתחיל פתאום להסתכל על אוליב אחרת.
בוקר סוכר (2019), 9 דקות, במאית: זוהר אוריה. בהשתתפות: דני גבע. אדי בן התשע, ילד הורי לאחותו הקטנה מריה ולאימו, ממהר כבכל בוקר להגיע אל אימו, אך נבלם על ידי אביו, הטוען כי אימו ישנה בחדר הנעול וכי עליהם להזדרז ולצאת מהבית. הילד מבין כי משהו רע קרה, ולמרות החשש לגלות את האמת, עושה כל שביכולתו להגיע אל האם, מבלי שהאב או אחותו, שלא מודעת למתרחש, יגלו את תוכניותיו.
NEW WORLD (PIZZA) ORDER. במאי ושחקן: אושרי כהן. בן לוי רק רוצה להזמין פיצה. שירות חדש עוזר לו להזמין בצורה קלה יותר. הם כבר מכירים את ההזמנה הקודמת שלו, ויודעים אפילו את הכתובת. איזה כיף ל-בן. שירות קל ומהיר. אבל הם אוסרים להזמין קולה, כי יש בזה סוכר, והרי הם יודעים על הבדיקות הרפואיות, שעשה לא מזמן. הם אוסרים עליו לשלם במזומן, כי הם יודעים מתי וכמה כסף הוציא מכספומטים ברחבי העיר וזה לא מסתדר להם עם החישוב. בן כבר איבד את התיאבון והיה רוצה לסיים עם ההזמנה אבל זה כבר מאוחר מדי. בן בחקירה אלימה של הממסד- אצלו בסלון הבית.
פסטיבל כרמל הבינלאומי לקולנוע קצר עד 9.10.2020. לפרטים נוספים, הרשמה וצפייה בסרטים ובאירועים הווירטואליים הנלווים לחצו כאן.