כל מי שזקוק בימים אלה לחיוך יכול לקבל אותו מהחמ"ל המיוחד שחמוש בכובעים צבעוניים ובאפים אדומים: 80 ליצנים רפואיים מתנדבים שזמינים סביב השעון ועורכים מאות שיחות וידאו לכל דורש – ילדים ומבוגרים, חולים ובריאים וכל מי שזקוק לאספקה של אנרגיה חיובית וחיוכים און ליין.
אחת המתנדבות היא מיכל כלב (42) מפתח תקוה, נשואה ואמא לשלושה ילדים, שסיימה לאחרונה קורס ליצנות רפואית של "שמחת הלב".
1 צפייה בגלריה
מיכל כלב
מיכל כלב
מיכל כלב
(צילום פרטי)
"כמה שמחה בלב 'שמחת הלב' הכניסה בי? לעולם לא אצליח להעביר במילים את הפרפרים ותחושת הסיפוק", היא אומרת בהתרגשות. "הגעתי לליצנות הרפואית במקרה, חיפשתי מהות, רציתי לשמח אנשים ולהיות בנתינה. מהר מאוד הבנתי שליצנות רפואית תיתן לי מענה. אז גם בימי הקורונה הליצנית שבי מתפקדת בבית עם שלושה ילדים, וזה מאוד עוזר לנו להפיג את המתחים.
מרגע שנכפה על כולם הבידוד החברתי, מיכל הצטרפה למיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך", והחלה לשמח יחד עם חבריה צעירים ומבוגרים באמצעות שיחות טלפון וזום. "הראשונים שזכו בשיחת וידאו הם ילדי והורי הכיתה של בתי", היא מספרת. "בירכתי ילדת יום הולדת ואיחלתי לכולם שבת שלום. ילדת יום ההולדת התרגשה וההורים והילדים הצטרפו לחגיגה. זה היה כיף גדול וגם גרם לחשוב שבעצם, הקורונה מביאה איתה גם חלקים יפים ומיוחדים. בתקווה שכל עם ישראל יידע ימים טובים מאלה".
מאחורי מיזם "הליצנים הרפואיים נלחמים על החיוך" עומד דוד בן פורת, ליצן רפואי שלאחרונה השתחרר מצה"ל, ומיטב זהר, סטודנטית לחינוך מיוחד. "היום חייבים לעשות שמח איפה שרק אפשר, ובהיעדר אפשרות להסתובב באופן פיזי ולהצחיק אנשים, החלטנו לעבור לשיחות וידאו ולטלפונים הניידים", אומר בן פורת. "ככה הצלחנו להגיע לכולם: קשישים שנותרו לבד בבית, בעלי צרכים מיוחדים, מאושפזים בבתי חולים, שוהים בבידוד, חוסים בפנימיות, ילדי רווחה, אנשים שסובלים מחרדות, ילדים שמסיבת יום ההולדת שלהם בוטלה וגם לבני זוג שנאלצו להסתפק בחתונה מאוד מצומצמת".
מי שמעוניין להיעזר בשירותי הליצנים, עבורו או עבור מכריו, יכול להשאיר פרטים בטלפון: 0559418346.