בזמן שרבים מעובדי המשק מפוטרים או יוצאים לחל"ת בצל הנגיף המתפשט דווקא ענף השליחויות פורח. לדברי ניר דקל (20) מפתח־תקוה, שליח בסניף "בורגרס בר" בעיר, כמות המשלוחים אותה הוא מבצע כעת גדולה בכ־30 אחוזים מבדרך כלל.
ניר דקלניר דקל
ניר דקל
(צילום: קובי אדרי)
"כמובן שיש חשש לצאת למשלוחים", הוא מספר. "אי אפשר לדעת מי חולה ואיפה, אבל אנחנו שומרים על עצמנו כמה שיותר ומתקרבים כמה שפחות ללקוחות כדי ששני הצדדים יהיו בטוחים עד כמה שאפשר".
איך בכל זאת אתם ממגנים את עצמכם?
"הרשת ציידה אותנו בכל האמצעים הדרושים אם זה כפפות, מסיכות, אלכוג'ל וכל הדברים הנלווים. יוצאים עם זה ומנסים לשמור על היגיינה כמה שיותר. את המשלוחים אנחנו שמים מחוץ לדלת ומיידעים את הלקוחות לפני".
מה היה המקרה המוזר ביותר שבו נתקלת עד כה?
"לקוחה פתחה את הדלת וביקשה שאהדוף את השקית לכיוון שלה למרות שהייתה במרחק של מספר מטרים ספורים. היא פשוט לא רצתה שאתקרב לדלת".
איך אנשים משאירים לכם טיפים?
"לא מעט אנשים משאירים טיפ מחוץ לדלת, לפעמים קושרים על הידית או שמדביקים. אני לא מרגיש שינוי בסכומים אבל בגלל שאני עושה יותר משלוחים אני מקבל קצת יותר מבדרך כלל בסופו של דבר".
היית מעדיף לקבל פחות ושהקורונה תהיה מאחורינו?
"אין ספק, מדובר בימים קשים מאוד. מוזר להסתובב ברחובות ריקים מאדם ולדבר עם אנשים מרחוק".
איך אתה יכול להרגיע אנשים שפוחדים להזמין אוכל מחשש להידבקות?
"התושבים יכולים להיות רגועים. יש נהלים ברורים בנושא. למשל אנחנו מחליפים כפפות אחרי כל משלוח".