מנות מזון לקשישים
בני דניאל (48), פתח–תקוה
6 צפייה בגלריה
בני דניאל
בני דניאל
בני דניאל
(צילום: ריאן)
♥ למה להתנדב? "אני מתנדב מזה כארבע שנים ביחידת החילוץ העירונית סע"ר ומשמש כיום כמפקד רובע אם המושבות. בימים אלו מגיפת הקורונה הביאה לכך שהיחידה שינתה יעוד ולקחה תחת אחריותה משימה חשובה מאין כמותה של חלוקת מנות מזון לקשישים. מדובר במבצע בהובלה של עיריית פתח־תקוה ואגף הרווחה המבוסס על מפעלי ההזנה של משרד החינוך. תרומה לקהילה ומעורבות חברתית תמיד גורמים לי לסיפוק רב. לבקשת מפקדי היחידה נרתמתי לנהל ולהוביל את הפרויקט ביחד עם עשרות מתנדבים. גם יפעת אשתי הצטרפה ומונתה להיות אחראית על כל השיבוצים".
♥ הכי מאתגר: "שמירה והקפדה על בטיחות המתנדבים, שאלו הדברים הראשונים שעומדים לנגד עיני. אנו פועלים לפי הנחיות משרד הבריאות ומספקים להם ציוד מיגון בנוסף להעברת תדריך מסודר למסירת המנות כדי להיות במינימום חשיפה, וגם כדי לא לסכן את הקשישים בקבוצת הסיכון".
♥ הכי מרגש: "מה שמרגש אותי בימים אלו זו תחושת הערבות ההדדית. אחד המתנדבים סיפר לי שכאשר הגיע לקשישה ביום הראשון של החלוקה, היא סיפרה לו שהיא מפחדת לצאת מהבית וכבר שבוע שהיא לא אכלה אוכל חם. המתנדב ירד לירקן לקנות מצרכים וכשהירקן שמע את הסיפור, הוא לא הסכים לקבל תשלום. לראות את החיוך על פניהם של האנשים כאשר אנחנו מגיעים לחלק את מנות המזון מעבר לביטחון התזונתי, ההבנה שלהם שיש מי שחשב עליהם ויכול לעזור להם בכל מיני בקשות - זה שווה הכל".
♥ לא פחדת להידבק בנגיף? "ברמה האישית קיים חשש קטן להידבק, אך הוא מתגמד אל מול החשיבות של מה שאני עושה".
♥ מה אומרים במשפחה? "המשפחה הגרעינית מכירה אותי ועל אף החשש מהידבקות נותנת גב וגאה בי מאוד. כשאני חוזר הביתה, שולחים אותי היישר למקלחת ל'חיטוי'".
♥ והתגובות? "הסביבה מפרגנת מאוד מצד אחד, ומצד שני יש תגובות של 'למה אתה צריך לסכן את עצמך?'. מבחינתי השליחות פה עולה על הסיכון".

הכוונה כלכלית למשפחות נזקקות

שי אבו (39), פתח–תקוה
6 צפייה בגלריה
שי אבו
שי אבו
שי אבו
(צילום: ריאן)
♥ למה להתנדב? "התנדבות ועשייה למען הכלל הן הסיבות לקום בבוקר מבחינתי, הרבה מעבר לכל שקל שאקבל בגין עבודה כזו או אחרת. זוהי שעתה היפה של אנשים שפועלים למען הכלל ואני שמח על הזכות להיות חלק מזה. אני עוזר ומסייע בהכוונה כלכלית לאנשים כי בעת הזאת זו הצלת נפשות יותר מתמיד. אני עושה זאת עם מאות יועצים מאיגוד יועצים ומאמנים לכלכלת משפחה כחלק מעמותה הפועלת למען הכלל והכל בהתנדבות מלאה. בנוסף, פתחנו חמ"ל לעזרה למשלוחים ומתן תרופות לאנשים שנמצאים בבידוד ואנשים מבוגרים".
♥ הכי מאתגר: "פגשתי אנשים שחשבו שהם יאבדו את ביתם, אנשים שבכו שלא תהיה להם פת לחם ובמילים נכונות זיכני בורא עולם יחד עם שליחים טובים להעניק להם תקווה".
♥ הכי מרגש: "הייתה אישה מבוגרת שפנתה לעזרה טכנולוגית. לימדנו אותה כיצד ליצור קשר עם חברים ומכרים באמצעות שיחות וידאו ,האור קרן על פניה והבדידות פגה במידת מה".
♥ לא פחדת להידבק בנגיף? "אני מסכן את עצמי אבל מקפידים ונשמעים להוראות היטב. בנוסף, מקווים ומאמינים ששליחי מצווה אינם ניזוקים".
♥ מה אומרים במשפחה? "אשתי מאוד מפרגנת לעשייה שלי וגם הבנות, וזאת הזדמנות להגיד תודה".
♥ והתגובות? "אף פעם לא עניין אותי מה חושבים עליי. אני מונע מתוך רצון לפעול למען הכלל. מנצל את הבמה הזאת בשביל דבר אחד. לעזור, להועיל לכמה שיותר אנשים וזה מספר הטלפון שלי: 050-5654563".

סיוע לאנשים עם מגבלות פיזיות בקניית תרופות

ירון קדושים (43), פתח–תקוה
6 צפייה בגלריה
ירון קדושים
ירון קדושים
ירון קדושים
(צילום: ריאן)
♥ למה להתנדב? "כי אלוקים נתן את היכולת, ומי שיכול חייב. אנשים רבים זקוקים לעזרה והסיוע וההתנדבות מעבר להיותם חובה מוחלטת, ממלאים אותך ונותנים לך תחושת סיפוק גדולה וממכרת. הסבנו את המטה להגנת הדר גנים על עשרות פעיליו ופעילותיו, למטה 'ערבות הדדית'. המטה מאתר ומסייע לנצרכים בשל מגבלות פיזיות ובידוד וכן, חס וחלילה, חולי. אנו נותנים סיוע ברכישת מזון ותרופות, וכן סיוע בתחומים שונים ממיטב המומחים בהתנדבות כמו: ייעוץ כלכלי, משפטי, פנסיוני, ביטוחי וכו'. בנוסף לכך, אני ממשיך בהתנדבותי במשטרה במסגרת המשמר האזרחי וגם עובד כמנהל הוסטל כעובד חיוני".
♥ הכי מאתגר: "כשאתה מקבל פניה שקשה מאוד לבצע. לדוגמא, קיבלתי פניה באישון לילה לסיוע למשפחת נפטרת שקרוביה בשל הנסיבות לא מצאו יד ורגל איך להתנהל. אתה צריך לקום ולהירתם כשאתה לא יכול להשאיר את הצד השני לבד".
♥ הכי מרגש: "יש המון. אבל אם יש משהו שאני רגיש אליו זה אירועי אלימות במשפחה, ובתקופה הזו יותר מתמיד. אתה מגיע לבית, רואה סדום ועמורה ומצב לא נעים. ויש נגיף מסוכן שאולי מתחבא, והכל מתנהל בזהירות, ופתאום בתוך כל זה יש ילד קטן שיושב בתוך כל המהומה הזו, וזה מחזה קשה. אתה מוצא את עצמך עושה בייביסיטר באמצע משמרת. מרגיע. בלי לגעת. מביא לו לאכול ולשתות ואתה חייב לשמור על המגבלות, כולל מרחק וחיטוי ידיים, לא ללטף ולא לגעת עד שמישהו בא לקחת עליו אחריות. לוקח לך זמן רב לנקות הראש לאחר מכן".
♥ לא פחדת להידבק בנגיף? "אני עושה כל מה שאפשר כדי לשמור על המשפחה ועליי, וגם להעיר ולחזק אחרים. השאר בידי אלוקים. חוששים ומתפללים. המחשבות הם על ההורים הלא צעירים של אשתי ושלי, שאי אפשר לבקר וקשה להם לבד ובמיוחד שהם בקבוצות סיכון".
♥ מה אומרים במשפחה? "אני משתדל מאוד לא לסכן, אבל עדיף לא לדבר על זה. משתדל לא לספר ולא להדאיג".
♥ והתגובות? "בלי הציבור אין כלום והוא נפלא. מאוד מחזק ומאוד נרתם. אני תמיד אומר שאנחנו העם הכי רשלן ומחפף בעולם, אבל הכי מדהים בשעת חירום".

טיפול בחתולי רחוב

מיכל (מיכלי) נוימן (36), פתח–תקוה
6 צפייה בגלריה
מיכל נוימן
מיכל נוימן
מיכל נוימן
(צילום: ריאן)
♥ למה להתנדב? "עבורי התנדבות היא דרך חיים וכך גדלתי. סיוע לחסרי ישע צריך להיות הבסיס שלנו כחברה כשם ש'אדם לאדם - אדם' כך גם 'אדם לבעל חיים -אדם'. מדובר בהאכלת חתולי רחוב שמתבצעת במרכז העיר וכעת יש סוגיה נוספת סביב אזורי התעשייה שכרגע כמעט ולא פעילים. אלו אזורים מרוחקים וסיכוי נמוך מאוד עד אפסי שהחתולים יקבלו שם מזון. באזורים אלה גם העירייה מתגברת האכלה ויש היערכות של הרשות וגיבוי למתנדבים. מאכילי ומאכילות חתולים נמנים על האוכלוסייה המבוגרת ולכן יש פינות האכלה שכרגע לא מתקיימת בהן חלוקת מזון לחתולים".
♥ הכי מאתגר: "החשש הגדול ביותר שהדיר שינה מעיני היה שלא נוכל ללכת להאכיל עקב הסגר שהסתמן, אך למזלנו ביום שישי שעבר חברת הכנסת מיקי חיימוביץ' הוציאה מסמך בשיתוף עם משרד הבריאות על כך שניתן להאכיל ולדאוג לרווחת בעלי החיים שנמצאים במצוקה, ואנו מלאי הערכה אליה עבור תקדים זה".
♥ הכי מרגש: "במהלך השבוע שעבר אחת הפעילות שלחה הודעה שיש גור שנתקע בתוך מנוע של רכב. נסעתי לאסוף אותו והעברתי אותו לאומנה. תוך מספר ימים בודדים האומנה מצאה לו בית מדהים. דווקא בימים לא פשוטים אלו העניקו בית למי שצריך. עבורם ההסגר הוא לא חודש אלא לפעמים כמה שנים".
♥ לא פחדת להידבק בנגיף? "לא חוששת להידבק, הפעילות שלי מתבצעת בהתאם להנחיות משרד הבריאות".
♥ מה אומרים במשפחה? "בני המשפחה מכירים את האידיאולוגיה שלי ויודעים שהיא תמיד מנצחת".
♥ והתגובות? "אני מקבלת אחלה פידבקים מהסביבה הרחוקה דווקא".

העברת משחקים ומזון לילדים

זוהר גידה (45), ראש העין
6 צפייה בגלריה
זוהר גידה
זוהר גידה
זוהר גידה
(צילום: ריאן)
♥ למה להתנדב? "בימים כתיקונם אני מתנדב בעיקר בארגון ידידים אבל בימים אלה אנו פועלים גם בשיתוף עם הרשויות המקומיות ומחלקים ערכות מזון לקשישים וניצולי שואה ומסייעים להם ברכישת תרופות מבתי מרקחת. יצא לי גם לשנע מזון ומשחקים למשפחות יתומים. החלטתי להתנדב כי לפני שנה וחצי התחפרתי עם הרכב שלי והייתי נואש לעזרה עד שהגיעו ג'יפים של ארגון ידידים וחילצו אותי וגם בגלל הסיפוק הגדול שיש בנתינה. בתקופה זו, ככל שחולפות השעות, אנו נדרשים לתת מענה לעוד ועוד אזרחים שזקוקים לכל אחד מאיתנו ורואים בכך זכות גדולה".
♥ הכי מאתגר: "לשמוע מבוגרים שאין להם מה לאכול או מישהו שיוכלו לדבר איתו, כואב הלב. מדובר באנשים שגרים בבתים נורמטיביים אבל נותרו בתקופה זו ללא אוזן קשבת או יכולת לצאת לקנות מצרכים חיוניים".
♥ הכי מרגש: "הגעתי לאדם שאשתו ובתו נפטרו השנה והוא רק רצה לאכול ולדבר עם אנשים. זה קרע לי את הלב".
♥ לא פחדת להידבק בנגיף? "יש חששות מאוד רציניים אבל הנתינה והסיפוק גוברות עליהם".
♥ מה אומרים במשפחה? "אשתי מפחדת אבל בסופו של יום היא מבינה שיש לי את הצורך לתת ולעזור. הילדים אוהבים שאני עוזר לאנשים, ורוצים להצטרף. כמובן שאני לא מאפשר להם".
♥ איך התגובות? "מדהים, אנשים לא מפסיקים להודות לי וזה מחמם את הלב. בהזדמנות זו אני רוצה להודות בעצמי למנהל סניף ראש העין, ירון הלוי, ולסגנו רונן רצון".

גיוס מתנדבים ועזרה לקשישים

ריעות זוהר (23), פתח–תקוה
6 צפייה בגלריה
ריעות זוהר
ריעות זוהר
ריעות זוהר
(צילום: ריאן)
♥ למה להתנדב? "דווקא עכשיו בחוסר הוודאות תושבים רבים ובמיוחד קשישים זקוקים לנו. זה הזמן לתת ולתרום לאנשים הללו כל עוד אנחנו יכולים. בשגרה שלנו כמעט ואין זמן לעשות דברים בהתנדבות, ועכשיו כשיש פתאום המון הזדמנויות אז למה לא? זה עושה טוב בלב לתת למישהו אחר, אפילו אם זו רק שיחת טלפון כדי לשמח קשיש בודד. כרגע אני עוזרת בלגייס ולרכז מתנדבים לסיוע כללי בעיר. העירייה והאגפים המדהימים מנסים לדאוג באמת שיהיה כמה שיותר סיוע עם פחות הימצאות בשטח. בנוסף אני עוזרת בחלוקת מזון שבית המתנדב אחראי עליו. אנחנו קונים מצרכים ותרופות לקשישים שלא יכולים לצאת מהבית, מה שאפשר ומה שביכולתנו. אנחנו מחזיקים במספרי טלפון של קשישים ויוצרים איתם קשר כדי לשאול בשלומם, להנעים להם את הזמן ולשאול אם הם זקוקים לסיוע כלשהו".
♥ הכי מאתגר: "ריכוז המתנדבים והעברת העדכונים לכולם ובזמן. העדכונים משתנים בכל רגע, ומייצרים שאלות רבות, ולעיתים אף בלבול רב. הדבר בא לידי ביטוי אף יותר ככל שיש יותר אנשים שרוצים לעשות טוב".
♥ הכי מרגש: "שוחחתי עם קשישה בטלפון והיא אמרה לי 'כמה כיף שהתקשרת אליי, אני זקוקה לשיחה, אני לבד ומשעמם לי'. לא תתרגש מזה?".
♥ לא פחדת להידבק בנגיף? "בהתחלה היו חששות ונזהרתי מאוד, אבל בגלל שעסוקים בעשייה לא שמים לב לפעמים".
♥ מה אומרים במשפחה? "המשפחה שלי תומכת בכל עניין העזרה לזולת".
♥ איך התגובות? "הציבור מלא חלקים של לב אחד גדול, המון פניות, אנשים צמאים לשמח מישהו, וזה כיף גדול להיות חלק מזה".