בשעות האחרונות החלה לפעול מחלקה ייעודית לחולי קורונה בביח השרון שבמרכז רפואי רבין. שני חולי הקורונה שאושפזו ב'בילינסון' עברו למחלקה הייעודית בשרון. בנוסף נודע כי מצב החולה שחזר מאיטליה יציב, ומצב החולה השני 'יציב עם דלקת ריאות'. על פי הנחיות משרד הבריאות, בית החולים השרון נערך לקבלת מטופלים בקיבולת של עד 38 מטופלים בבידוד.
2 צפייה בגלריה
חדר במחלקה הייעודית
חדר במחלקה הייעודית
חדר במחלקה הייעודית
(צילום: רמי זרנגר)
המתחם המבודד, ונמצא בנפרד מבניין האשפוז המרכזי, באופן המאפשר המשך פעילות תקינה ללא הפרעות לכל שאר בית החולים. תפעול המחלקה מתבצע על ידי אמצעים טכנולוגים מתקדמים שיאפשרו מינימום חשיפה של הצוותים מול המטופלים ובמקביל ניתן להיות בקשר מלא עם המטופלים ולהעניק להם טיפול מתאים.
עוד נמסר מבית החולים כי "בסמוך למחלקה, הוקם מרכז שליטה ובקרה בו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומערכות משולבות – וידאו וקול ליצירת קשר עם החולים מרחוק ולניהול מיטבי של המחלקה ללא מגע יד אדם, זאת על מנת לשמור בטיחות הצוות. המערכות מנטרות את תנועת החולים ומצבם הרפואי".
2 צפייה בגלריה
ד"ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד'
ד"ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד'
ד"ר דרור דיקר, מנהל פנימית ד'
(צילום: דוברות השרון, רמי זרנדר)
ד"ר דרור דיקר מנהל מחלקה פנימית ד': "צוות המחלקה ואני התכוננו לפתיחת המחלקה כמו במבצע צבאי. היום בוצעו מספר תרגילים לבדיקות מוכנות של הצוותים והטכנולוגיה, כדי לוודא שבכניסת הצוותים הראשונים, יקבלו את הטיפול הנכון ביותר. אנחנו ערוכים לטפל בחולים ברגישות ובנחישות תוך שמירה קפדנית על בטיחות הצוות".
ד"ר איתן חבר מנהל בית השרון: "זו היתה הערכות מורכבת ביותר של כלל בית החולים שכללה מעורבות של מאות אנשי צוות והכנסה של טכנולוגיה רפואית מתקדמת, צוותי בית החולים התגייסו למשימה במסירות ובמקצועיות רבה ואנו ערוכים לכל תרחיש".
ד"ר איתן וירטהיים מנהל מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון): "המחלקה ערוכה לטפל גם בחולים הקשים ביותר ולתת מענה לשמונה מונשמים. הצלחנו להגדיל את קיבולת המחלקה ל-38 חולים על מנת לעמוד במשימה לאומית חשובה זו".
הצוותים הרפואיים במחלקה, ממוגנים היטב על פי כל כללי ההגנה הנדרשים כל הצוותים במחלקה זו, עברו הדרכה וליווי קפדניים באשר להתמגנותם. צוות המחלקה עושה כמיטב יכולתו למצוא דרכים לשמור גם על בריאותם הנפשית של החולים, על כן, נבחר מתחם ובו ישנה חצר ירוקה, נעימה ומבודדת שבה יכולים החולים לצאת להתאוורר.