למרות הנחיות משרד הבריאות: בשתי ישיבות, הנחשבות למוסדות מוכרים שאינם רשמיים, ברחבי הארץ ובפתח תקווה התקיימו הבוקר לימודים כסדרם. בעקבות מידע שהגיע לעירייה ולמשטרת ישראל יצאו צוותי שיטור לאכוף את הצו המורה על איסור לימודים והתקהלות מעל 10 איש.
1 צפייה בגלריה
חרדים
חרדים
חרדים
(צילום המחשה: shutterstock)
כידוע לאחר החלטת משרד הבריאות לקראת סוף השבוע שעבר על הפסקת הלימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות, הוציאו אמש ראש הממשלה ומשרד הבריאות הנחיה מעודכנת לפיה כל מוסדות החינוך יושבתו. זאת בנוסף לאיסור התקהלות מעל 10 איש ושמירת מרחק של 2 מטרים האחד מהשני.
למרות זאת, במספר רשויות מקומיות, ביניהן עיריית פתח תקוה, וכן במשטרת ישראל התקבלו הבוקר דיווחים על ישיבות וכוללים ששידרו הבוקר עסקים כרגיל ובהם התקיימו לימודים. בתגובה לכך יצאו צוותי שיטור אל המוסדות והורו להם להפסיק את פעילותם.
ראש אחת הישיבות בפתח תקוה בהן ביקרה המשטרה ציין כי "אנחנו לא עושים שום דבר בניגוד להוראות, ועושים בדיוק מה שאומרים לנו. אנחנו לא מקיימים לימודים. המשטרה לא יודעת מה נעשה בתוך המוסד, הם קיבלו הוראה לבדוק אם מקיימים את ההנחיות ולכן באו לבדוק. הייתה לנו שיחה ידידותית עם השוטר והכל בסדר".
פנינו לתגובת המוסד החינוכי השני, היא תובא כשתתקבל.
ממשטרת ישראל נמסר: "משטרת ישראל מסייעת כל העת למשרד הבריאות בביצוע אכיפה בכל רחבי הארץ בגין הפרות צו בידוד והתקהלות אסורה. מעבר לביצוע פעילות אכיפה יזומה, כל דיווח או מידע המתקבל במשטרה על התקהלות אסורה והפרת תנאי בידוד נבדק ומטופל בהתאם.
במקומות שונים ברחבי הארץ התקיימו היום לימודים בישיבות בניגוד להנחיות משרד הבריאות והנושא מצוי כעת בטיפול מול ראשי הרשויות הנוגעות והמנהלים של אותם מוסדות באמצעות משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. משטרת ישראל קוראת לציבור כולו ללא יוצא מן הכלל, לקיים את הנחיות משרד הבריאות כלשונם ולא לחשוף את הציבור לסכנה בריאותית. נמשיך בביצוע פעילות אכיפה ככל שיידרש במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בהתאם להנחיות משרד הבריאות, גורמי השיטור העירוני פעלו הבוקר כדי לאכוף את הנהלים גם מול מוסדות החינוך במגזר החרדי. בהמשך לכך בשעות הקרובות כלל המוסדות ישלימו את הפינוי הנדרש".