לראשונה מזה עשרות שנים, שוק פתח תקוה צפוי להיסגר ביום שלישי הקרוב (24.3.20). זאת בעקבות הנחיות משרד הבריאות, לפיהן אסורה ההתקהלות מעל עשרה אנשים במקומות ציבוריים. למרות שההנחיות הוצאו כבר לפני כשבוע, עד כה המשיך השוק לפעול תוך ויסות העומס על ידי פקחים.
2 צפייה בגלריה
שוק פתח תקוה
שוק פתח תקוה
שוק פתח תקוה
(צילום: אנה ברנהרד)
מי שכמובן לא מרוצים מהמהלך בלשון המעטה אלו הסוחרים בשוק ואיתם הלקוחות הקבועים. "זאת פעם ראשונה בהיסטוריה שהשוק ייסגר", אומר רפי פריינטה, יו"ר ועד הסוחרים בשוק מזה 24 שנים. "גם במלחמת המפרץ עבדנו, אמנם באופן מצומצם יותר, אבל השוק עבד. הפעם היחידה שהיה סגור היה לטובת הקמת הגג שלו לפני מספר שנים".
הכעס הגדול של פריינטה ושל יתר הסוחרים נובע לטענתו בעיקר מעצם העובדה כי בעוד רשתות המזון והמרכולים ממשיכים את עבודתם, הם נאלצים לסגור את הבסטות. "איך יכול להיות שסופרים שנחשבים למקומות סגורים, הלקוחות בהם מעבירים עגלות בין אחד לשני, ובכל קופה למרות ההנחיות יש 5-6 קונים, ממשיכים את פעילותם. לעומת זאת אנחנו, שנחשבים למקום יותר פתוח למרות הגג, בלי עגלות ועם שומרים שמווסתים את העומס כבר כמה ימים, נאלצים לסגור?! גם בימים כתיקונם ישנם לא מעט סוחרים שעובדים עם כפפות, אז קל וחומר במצב של היום ורובם ככולם ללא ידיים חשופות".
2 צפייה בגלריה
יו"ר ועד הסוחרים בשוק רפי פריינטה
יו"ר ועד הסוחרים בשוק רפי פריינטה
יו"ר ועד הסוחרים בשוק רפי פריינטה
(צילום: פרטי)
איך תתמודדו עם ההנחיה הזו?
"ישנם סוחרים שיוכלו עוד להסתדר חודש-חודשיים ללא עבודה, אבל מה יהיה עם הלקוחות שלנו שרובם הם קשישים ומקבלי קצבאות מביטוח לאומי? איך הם יסתדרו? לא הקורונה תהרוג אותם, אלא הרעב".
מה אתם מתכוונים לעשות?
"אני מתכנן לבקש אישור לערוך הפגנה במסגרת המגבלות כרגע כדי שמישהו ירים את הכפפה ויסייע לנו ובעיקר לאוכלוסיה שקונה אצלנו. גם רמי גרינברג, עם כל הרצון הטוב שלו, לא יכול לעזור בנושא כרגע מאחר שמדובר בהוראה מלמעלה. אנחנו רוצים להמשיך לעבוד כמו בסופרים. רוצים שנעבוד במתכונת מצומצמת? אין בעיה, אבל לסגור אותנו לגמרי? לא צריך לקרות. לי יש גם כמה חנויות, מי ישלם לי את השכירות? ממה נחיה? לאן ילכו כל הפועלים? לאן ילכו הקשישים? שיתחשבו קצת".
פורסם לראשונה: 14:37, 22.03.20