חודש וחצי, זה הזמן בו יאלצו הילדים (וגם ההורים) למצוא את עצמם ללא מסגרת חינוכית. אין ספק שמדובר בטלטלה לא פשוטה, בעיקר עבור אלו עם ילדים קטנים או צעירים. בניגוד לחופשים בהם יכולנו לצאת לטיולים או לגינות, הפעם מדובר בסיטואציה שונה לחלוטין, המחייבת את כולנו לצמצם את שהייתנו במרחב הציבורי, מה שאומר - הרבה זמן בבית. מה עושים? הנה כמה הצעות שאספנו עבורכם.
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: freepik)

שמירה על סדר יום

בסוף השבוע האחרון מצאנו ברחבי הרשת הרבה הצעות לשמירה על סדר יום אפקטיבי, תוך יצירה של מערכת שעות שבועית. לוח זמנים שכזה תוכלו ליצור ביחד עם הילדים ולכלול בתוכו פעילויות אישיות, פעילויות ספורטיביות, זמן לימוד וגם זמן מסך המוגבל בזמן. הקפדה על שעות הקימה, אכילת ארוחות מסודרות וזמן שינה יאפשרו לכם לתחום את היום ולהכניס סדר לתוך הבלגן.
2 צפייה בגלריה
לוח תכנון שבעוי
לוח תכנון שבעוי
לוח תכנון שבעוי
(.)

פעילויות ספורטיביות

כולנו חולמים על הג'ימבורי והפארקים, אך לצערנו, זה לא הזמן. במקום זה, בהחלט אפשר לבצע פעילויות ספורטיביות מותאמות גיל גם בבית. אתר yoganow.co.il מציע מגוון של שיעורים המתאימים גם לקטנים וגם לגדולים, בשל המצב, האפליקציה והאתר פתוחים לשבועיים חינם. כמה סרטונים שיעזרו לכם לשמור על כושר.

לימודים מהבית

מאחר ולא מדובר בחופשה מסודרת, אלא בחופש 'כפוי' באמצע שנת הלימודים, מומלץ לנצל את הזמן בשביל להמשיך ללמוד.
פורטל התלמידים של משרד החינוך יש מגוון אפשרויות ללמידה עצמית
מט"ח בשיתוף עם משרד החינוך פתחו ערוץ יוטיוב שישדר שיעורים לכל התלמידים בכיתות א-ו.
חברת classoos, בשיתוף עם הוצאות הספרים המובילות, יצאה בתוכנית לחלוקת ספרי לימוד דיגיטליים
מכון דוידסון, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, מזמין את הילדים ליהנות מחידוני טריוויה, סרטונים וגם ניסויים שאפשר לערוך בבית.
חברת eTeacherGroup הישראלית, חלוצה בינלאומית בתחום הלמידה מרחוק, מציעה לאור משבר הקורונה קייטנות תכנות מהבית דרך האינטרנט שיתקיימו החל מיום א' ה-22.03.2020 במהלך הבקרים. המחזור הראשון של הקייטנות כאמור ייפתח ב-20.3 ויארך שבועיים. במסגרתו יתקיימו מפגשי אונליין בימי א' - ה', למשך שעתיים ביום במהלך שעות הבוקר. ילדים בכיתות ג' עד ז' יתחברו לכיתה מהבית, כל מה שהם צריכים לטובת העניין הוא מחשב ביתי עם מצלמת רשת ואוזניות, באמצעותם ישוחחו עם מורה וחברים בזמן-אמת ויכירו את יסודות התכנות, בזמן שהם מתכננים ועובדים על פרויקטים יצירתיים כמו משחקים ואפליקציות בעיצוב אישי.

העשרה וכיף

מאחר ויש לנו הרבה זמן לפעילויות זמן, זה הזמן להסתער על היצירות ודפי הצביעה. לבלוגרית נועה קליין יש הרבה הצעות ליצירות שתוכלו להכין לבד בבית. בערוץ של רומיגמי תוכלו ליהנות מהדרכה של אוריגמי לפי רמות קושי.
קבוצת הטלגרם PLAYTIME, שמבוססת על קהילת פייסבוק של קלינאית תקשורת ומרפאה בעיסוק מציעה המון רעיונות יצירתיים למה לעשות עם הילדים.
למתקדמים שבינינו, אתם מוזמנים להוריד את המשחק "בהלת הקורונה" וליצור לעצכם חדר בריחה בבית.
וכן, לא נוכל להתחמק מזה, אבל המסכים הם הבריחה האמיתית שלנו. כאן חינוכית תחל לשדר משדרי בוקר מיוחדים בין השעות 8:00-14:00. המשדרים יהיו אינטראקטיביים ויציעו לצופים פעילות מהבית.