קבוצת ג'ורג' החזקות היא החברה הראשונה שהקימה גג סולרי על מבנה המשרדים שבבעלותה בעיר פתח תקוה. המחוייבות לאיכות סביבה ולשמירת אקלים מוטמעים אצל אנשי עסקים צעירים ברחבי העולם כמו גם אצל בעליה, בן ה-26 , של קבוצת ג'ורג החזקות.
תום ג'ורג', שמאמין כי עולם ירוק יותר טוב לעתיד האנושות וכי שימוש באנרגיה סולארית הוא אחת האפשרויות להגנת הסביבה. כמובן, שתום לא עובד לשם שמיים והכדאיות הכלכלית בהשקעות מסוג מזה מנוהלות כך שכבר היום הן מניבות תשואות גבוהות מאוד. בימים אלה הדברים הופכים להיות אקטואליים במיוחד נוכח העובדה שההתחממות הגלובאלית ממשיכה להחריף, שלגים נמסים, מים מציפים ערים מרכזיות וניכרת דאגה בשל עלייה קיצונית של הטמפרטורות. גם בישראל טמפרטורת החום צפויה לעלות בכ- 2-3 מעלות בעשור הקרוב.
2 צפייה בגלריה
ג'ורג' הולדינג
ג'ורג' הולדינג
תום ג'ורג, מנכ"ל ובעלים
(צילום: ולדי סולו)
השקעה בעסק ירוק שהוא עסק מניב כלכלית, מהווה שילוב מצויין בין התשוקה הבוערת בו לעסקים לבין המחוייבות האישית לאיכות הסביבה והתבוננות ממעוף הציפור על הנושא. ההחלטה להפוך את הגגות של הנכסים שבבעלות קב' ג'ורג' החזקות נדל"ן היתה פשוטה והתאימה לחזונה המגובש של הקבוצה ורצונה העז לקדם עסקים בסביבה ירוקה. תוך פרק זמן קצר, קודם הפרוייקט בפתח תקוה והותקן שדה סולארי, בתוך ימי הקורונה, ובהשקעה כספית לא מבוטלת.
מובן שהקבוצה בוחנת בעיניים כלכליות תחום זה והיא עתידה להמשיך ולהשקיע בו ככול שההיתכנות תהיה סבירה.
בכל מקרה, בשלב הראשון, על גג הבניין שבבעלותה כבר הוצבו שדות סולריים ועכשיו הם מניבים תשואה על ההשקעה. מה זה שדה סולארי? אנרגיה שימשית או אנרגיה סולארית היא אנרגיה שמקורה בקרינת השמש. זו אנרגיה חלופית ומתחדשת. מתקני אנרגיה סולארית ממירים את הקרינה האלקטרומגנטית שמגיעה מהשמש לאנרגיה תרמית או לחשמל. בכך הליך יצור החשמל הינו ירוק לחלוטין ואינו מזהם כלל וכלל. מהי או מי היא קבוצת ג'ורג' החזקות? רוב הסיכויים שאם תבקשו מבני 26 קורות חיים תקבלו נוסח זהה שהוא קצר יחסית. המסלול המוכר והמקובל לא ריגש מספיק את תום ג'ורג' הפתח תקוואי עת בחר, כבר בגיל 16 לפנות לעסקים ומאז בשבילו השמים הם הגבול.
במהלך עשר השנים לחייו העסקיים, הקים בעשר אצבעותיו, בכישרון רב חברת נדל"ן. תקופת מגיפת הקורונה לא הייתה מחסום עבורו והוא הפך אותה להזדמנות. דווקא בתקופה זו, החברה הקטנה יחסית שבבעלותו צמחה והיא מחזיקה במספר גדול של נכסים - בדרך להיות אימפריית נדל"ן.
כיום, בבעלות הקבוצה נכסי נדל"ן (משרדים ודירות) בנוסף ל-2 עסקים כלכליים פעילים: שדות סולריים וחברת יבוא מקביל של מחשבים וטאבלטים.
2 צפייה בגלריה
גג סולארי
גג סולארי
גג סולארי
(צילום: ולדי סולו)
קצב הגידול של חברת המחשבים מרשים במיוחד, נוכח העובדה שמדובר ביבוא מקביל, וכבר היום היא נחשבת לגדולה ביותר מסוגה בישראל.
"אטומיק" חברת המחשבים המתמחה ביבוא מקביל, היא עסק תובעני ומקצועי המחייב ידע וכישרון רב לשחק במשחק של הגדולים בתחום.
כל הרווחים שנוצרו בעסקים השונים של תום ג'ורג' הופכים לכספי השקעות חדשות בנדל"ן ותום ג'ורג' לא פוחד לומר: "עד סוף שנה הבאה אמנף את חברת הנדל"ן של קבוצת ג'ורג' החזקות לשווי כספי של יותר מ- 50 מיליון ₪ , המטרה היא לחצות את רף המיליארד שקלים תוך פחות מעשור. תום ג'ורג' מוסיף "כי הקורונה על כל נזקיה יצרה גם הזדמנויות נדל"ן של פעם בחיים ואני לקחתי אותן בשתי ידיים"
בימים אלה, בשל קצב הגידול, קבוצת העסקים של תום ג'ורג' משנה את המערך הארגוני. שם המותג של קבוצת העסקים נקבע לג'ורג' החזקות (GEORGE HOLDING'S GROUP ) ובו תתכנס כל הפעילות העסקית.
כאמור, עוסקת הקבוצה בהשקעות נדל"ן: רכש של שטחים / מבנים להשכרה ודירות למגורים ובנוסף פיתוח השדרה החמישית של הבניינים והקמת שדות סולריים וכן עוסקת הקבוצה בייבוא מחשבים תחת המותג "אטומיק" חברת היבוא המקביל וההפצה של מותגי מחשבים נחשקים מכל העולם.
תום ג'ורג: "במשרדים שבבעלותינו ובמבנים אחרים שנרכוש אני אמשיך ואעשה אותם גגות סולאריים – גם מהסיבות הכלכליות ובהחלט מהסיבות של שמירה על איכות סביבה" לאתר כנסו