לפני 8 שנים טבע יאיר יונתן, בנם של מירב ואלי הולנדר, בבריכה הנמצאת בחצר ביתם בפתח תקוה. יאיר ניצל בנס גדול, אך סובל מפגיעה מוחית קשה ולמעשה אינו מתפקד. בעקבות האשפוז בבית חולים שניידר, שם גילתה המשפחה את החסד והנתינה העצומים, החליטה מירב להצטרף למערך הנתינה ולגייס מתנות חדשות עבור חדר המתנות בשניידר. בזכות המתנות הרבות שאנשים תרמו הקימה מירב את בית המתנות של יאיר, ממנו יוצאות מתנות עבור ילדים מאושפזים בכל בתי החולים בארץ. הציבור מוזמן לתרום מתנות לילדים חולים.
3 צפייה בגלריה
מירב הולנדר
מירב הולנדר
מירב הולנדר
(צילום: לי מסיקה)
הטביעה של יאיר והאשפוז הממושך בבית חולים שניידר הובילו למיזם מקסים עבור ילדים מאושפזים: הכירו את "בית המתנות של יאיר", בית קסום ושמח מלא במתנות חדשות המיועדות לילדים חולים המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ ולילדים נזקקים באשר הם. פעמיים בחודש נשלחים מארזים עמוסי מתנות וצעצועים ל-22 בתי חולים ברחבי הארץ.
את המקום מנהלת ביד רמה מירב הולנדר (48), שהחליטה לקחת על עצמה את הזכות לשמח ילדים. "מגיעים לכאן מתנדבים שאורזים את המתנות לילדים והמקום הפך עם השנים לקומה שלמה של מתנות. המטרה שלנו היא לשמח ילדים חולים ולעשות להם טוב על הלב כשהם במהלך טיפולים, לפני ניתוח או סתם במצב רוח רע. לין מסיקה מנהלת את המתנדבות בבית המתנות, וכבר 6 שנים מתנדבת".
למירב ולבעלה אלי יש ביחד שמונה ילדים, 5 משותפים ו-3 מהנישואין הקודמים שלו.
ספרי על מה שקרה ליאיר.
"הבן שלנו יאיר טבע בבריכה בחצר של הבית שלנו כשהיה בן שנה ושלושה חודשים, זה קרה לפני 8 שנים. הוא בנס גדול נשאר בחיים עם פגיעה מוחית מאוד קשה. הוא לא מתפקד בכלל, הוא איתנו בבית ויש לו מטפלת צמודה. בתקופה שהיינו מאושפזים בשניידר 3 חודשים ראינו כמה חסד וכמה נתינה יש בבתי חולים".
איך התחיל המיזם המבורך שבראשו את עומדת?
"כששהינו בבית החולים שניידר עם יאיר ראינו שבאים המון מתנדבים שמביאים קפה ועוגות בבוקר, משחקים, צעצועים. זה באמת הדהים אותנו. כשהשתחררנו היה לי חשוב לחזור לבית החולים כי הרגשתי שקיבלתי ממנו כל כך הרבה שגם אני רוצה לתת. באתי לעמותת 'ילדים שלנו' בשניידר והם הראו לי את חדר המתנות שיש להם בתוך בית החולים. הם אמרו לי שמהחדר הזה מחלקים מתנות לילדים. אמרו לי שחדר המתנות ריק, ואז אמרתי להם 'אל תדאגו, המקום יתמלא'. שלחתי הודעה בווטסאפ לאנשים לתרום מתנות חדשות לבית חולים שניידר. קרה משהו לא נורמלי, אנשים רבים תרמו. למחרת אנשים התייצבו בשניידר עם משחקים וצעצועים וזה המשיך ימים רבים.
3 צפייה בגלריה
בית המתנות של יאיר
בית המתנות של יאיר
בית המתנות של יאיר
(צילום: לי מסיקה)
"לאחר מכן נסעתי לכל בתי החולים בארץ כדי לספר להם על הרעיון לחדר מתנות ובמקביל שיפצנו את קומת הכניסה בעסק של בעלי ברחוב הביטחון בפתח תקוה. חברת "פלאנט", אותה מנהל בעלי אלי, תומכת כלכלית בבית המתנות ומשפצת חדרי מתנות בבתי החולים. בקומת הכניסה אנחנו מאחסנים את כל הארגזים עם המתנות. היום הקומה מלאה במתנות ואנחנו מאוד שמחים על כך. יש לנו קבוצת ווטסאפ שחברים בה 22 אנשי קשר מכל בתי החולים בארץ. יש לנו את חברת "ג'ונסון מדיקל", שאימצה אותנו, היא שולחת את הנהג לכל בתי החולים בארץ".
נראה שהאווירה מאוד שמחה בבית המתנות.
"יש פה אווירה מדהימה. לין, אני וצוות המתנדבים נמצאים פה בימי שלישי וחמישי אחר הצהריים. באות לפה קבוצות, משפחות, לשמוע על המקום, לתרום, להכין מארזים לילדים מאושפזים. באות לפה משפחות שאחד מבני המשפחה חולה, וכל ילדי המשפחה מוזמנים לבחור מתנות. אנשים מגיעים גם לספרייה שלנו: ספריית בית המתנות של יאיר, הפתוחה לכולם, בתמיכה של "צומת ספרים" ומספרים חדשים שאנשים תורמים. במקביל יש לי קבוצה בפייסבוק בשם 'מרוב אהבה קוראת', בה אני ממליצה על ספרים. מידי פעם אנחנו מקיימים בערבים מפגשים של מועדון הספר הטוב או הרצאות בנושאים אחרים".
מה גרם לך להקים כזה מפעל התנדבותי? זה לא מובן מאליו.
"אנחנו מאוד מאמינים בנתינה ומשתדלים ללכת יחד. מה שגרם להקמת בית המתנות זו המציאות. אתה נמצא במקום שאתה מקבל ממנו כל כך הרבה. במיוחד שאתה יודע שכל המערך הזה בנוי מנתינה ומתנדבים. ראיתי שההודעה האחת הזאת עשתה כאלה הדים וגלים וזה היה רק מתבקש שאני ארים את הכפפה ואעשה מפעל כזה. במדינה שלנו מאוד קל להקים דברים כאלה, כי שיתוף הפעולה של האנשים הוא מדהים. המקום הזה מתקיים מתרומות ובזכות זה אני שולחת את התרומות. אנשים מגיעים מכל הארץ וזה מדהים לראות את זה.
"בית המתנות של יאיר הוא בעיני המוזיאון של הלב הרחב של עם ישראל. המקום קיים מתרומות ומרוחב הלב הגדול שאנשים מגלים. עדות חיה לישראלי היפה והטוב".
מירב מזמינה את הציבור לתרום לבית המתנות של יאיר, כדי לשמח כמה שיותר ילדים חולים ברחבי הארץ. לתרומות ניתן להתקשר למירב בטלפון 052-6162233.
כתובת בית המתנות של יאיר: רחוב הבטחון 4, פתח תקוה.
פתוח בימים ג' ו-ה' בין השעות 16:30-19:00 (בתיאום מראש).
מוזמנים לדף הפייסבוק של המקום: 'בית המתנות של יאיר'