בצל משבר הקורונה החליטה ממשלת ישראל לתת לכל משפחה בישראל מענק על סך 500 שקלים על כל ילד מתחת לגיל 18 ועד 2,000 שקלים סך הכ, ובנוסף מענק זהה לכל אזרח ותיק וזכאי קצבת הבטחת הכנסה, מזונות ונכות. מאחר והמענק ניתן באופן גורף וללא הבחנה במצב הסוציו-אקונומי, רבים מאלה שהולכים לקבלו, יכולים ברוחב לב לתרום אותו לטובת האוכלוסיות החלשות ביותר. יש אנשים ומשפחות בישראל שהסיוע קריטי עבורן, ויש כאלו שיש להם את הזכות להעביר הלאה ולעזור.
2 צפייה בגלריה
מכפילים מהלב
מכפילים מהלב
מכפילים מהלב
(יח"צ)
לשם כך נועד המבצע הארצי ״מכפילים מהלב״ – ביוזמת 'לב אוהב' , קרן רש"י וקרנות פילנטרופיות שרתמו ארגונים, חברות ואחרים לקחת חלק במבצע. במסגרת המבצע, התרומה של מי שיתרום את המענק (או חלקו) – תוכפל.
הכספים שיתרמו יוכפלו על ידי קרן רש"י וקרנות פילנטרופיות שהתגייסו לכך. התרומות יועברו לסייע לעובדים הסוציאליים, ארגונים ועמותות אשר מסייעות לישראלים להתמודד עם משבר הקורונה, ודרכם אל האוכלוסיות הבאות: למשפחות בקו העוני, לטיפול וסיוע לנשים מוכות וילדים החווים התעללות והזנחה. בין העמותות הנתמכות בפרויקט: סח״י, עלם, המועצה לשלום הילד, איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, רוח נשית, בעצמי ועוד.
להפצת המבצע וארגונו נרתמו גופים עסקיים כמו בנק הפועלים, wix, 'קיימא', נשיאות הארגונים העסקיים, קבוצת 2B ,הפורום הכלכלי חברתי ו'עיגול לטובה'.
יוזמי המבצע הארצי 'מכפילים מהלב': "ישראל, כמו מרבית העולם, עוברת תקופה דרמטית ומבחן חשוב לחברה שלנו. אנו דוגלים בערבות הדדית, ולכן, אנחנו משוכנעים שהישראלים ייקחו חלק בסיוע למי שנזקקים לסיוע הזה הכי הרבה, ומתוך היכרות זו עם הישראלים, יזמנו מבצע ארצי, רחב היקף שנועד לגייס כ-10 מיליון שקלים אשר יחולקו למשפחות בקו העוני, ילדים שחווים הזנחה ונשים מוכות, חלוקה שתעשה על ידי עמותות ועובדים סוציאליים. אנו מאמינים שכל מי שיכול לוותר על המענק למען האחר יעשה זאת - הוא רק צריך פלטפורמה נוחה – וזה מה שעשינו. בזכות ההכפלה – אנחנו מאמינים שנגייס סך הכל מעל ל-20 מיליון שקלים בשבועות הקרובים".
2 צפייה בגלריה
דידי הררי
דידי הררי
דידי הררי
(צילום: שאול גולן)
"אנחנו חווים מציאות כמעט בלתי אפשרית בימים אלה", אומר דידי הררי, שמוביל את הקמפיין, "משבר הקורונה הביא איתו אתגרים לא פשוטים עבור אוכלוסיות רבות בחברה הישראלית, אם זה ילדים ונוער בסיכון, נשים מוכות, ומשפחות נזקקות. יש לנו עכשיו הזדמנות לעשות משהו טוב. אני באמת מאמין שאם נהפוך את הבידוד הזה שנכפה עלינו לסולידריות ואחווה חברתית, נחזור אחרי המשבר לחברה הרבה יותר בריאה וטובה".
ניתן לתרום בלחיצה אחת באפליקציית ביט בכפתור ייעודי במסך הבית, או דרך האתר המשותף של המבצע הארצי ״מכפילים מהלב״.