מקדמים סולידריות: מרכולים בפתח תקוה יקבלו גמלאים במועדים מוגדרים ובסניפים מסוימים בפריסה רחבה כדי למנוע את הידבקותם.
בהמשך להנחיות משרד הבריאות וכדי להגן על האוכלוסייה המבוגרת, שהינה בסיכון גבוה להידבקות, עיריית פתח תקוה בשיתוף מספר רשתות מרכולים הפועלות בעיר, קבעו כי החל מיום ראשון (29.3.20) ועד להודעה חדשה, יפתחו בשעות הבוקר המרכולים במקומות הרשומים מטה רק לתושבים מגיל 60 בהצגת תעודת כרטיס תושב ותיק או תעודת זהות.
2 צפייה בגלריה
(קניות סופרמרקט, שאטרסטוק)
הרשתות שנרתמו ליוזמת העירייה, הינן: היפר דודו המושבה, ויקטורי, מגה בעיר ומוקד ההזמנות והמשלוחים של רשת יינות ביתן/ מגה בעיר.
היפר דודו המושבה:
היפר המושבה ברח' מרדכי בן דרור 3 (בתחנת הדלק סד"ש) יאפשר כניסת תושבים ותיקים בלבד בימים ראשון, שני ורביעי, בין השעות 6:00 – 9:00 בבוקר.
ויקטורי:
סניף ויקטורי ברח' בר כוכבא 16, יאפשר כניסת תושבים ותיקים בלבד, בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 7:30 – 9:30 בבוקר.
מגה בעיר:
סניפי מגה בעיר ברח' שטמפפר 73 וברח' הרצל 28, יאפשרו כניסת תושבים ותיקים בלבד בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 7:00 – 9:00 בבוקר.
יינות ביתן:
מוקד ההזמנות והמשלוחים של רשת יינות ביתן – מגה בעיר, יטפל בהזמנת תושבים ותיקים בלבד בטל' שהוקצה במיוחד לנושא: 073-3806808. המוקד יפעל בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:00 – 14:00 – מתוך מטרה כי המשלוח יימסר ביום ההזמנה או למחרת.
ראש העירייה, רמי גרינברג: "בימים אלה, משמח במיוחד לראות את ההירתמות האדירה שיש בציבור למען האוכלוסיות המבוגרות ובפרט את הירתמותם של רשתות השיווק לנושא. אני מודה לכל הרשתות שלקחו חלק ביוזמה הזאת וקורא לציבור לשתף פעולה. עיריית פתח תקוה תמשיך לקדם יוזמות למען הציבור ככל שיתאפשר במגבלות הקיימות, רק יחד נוכל לנצח את הקורונה ולחזור אל שגרת חיינו במהרה".
2 צפייה בגלריה
מועדים מיוחדים לקשישים בסופרמרקטים
מועדים מיוחדים לקשישים בסופרמרקטים
מועדים מיוחדים לקשישים בסופרמרקטים
(צילום: עיריית פתח תקוה)
בנוסף, עיריית פתח תקוה מקיימת מבצע חלוקה של מאות מנות אוכל לבתי קשישים בעיר. מדובר במבצעי חלוקה נרחבים שבמסגרתם מחולקות מנות מזון במשך שלוש פעמים בשבוע, כאשר בכל פעם הכמות מספיקה ליומיים.
את החלוקה מבצעים עשרות מתנדבים מיחידת החילוץ העירונית "סער" ומתנדבים נוספים מהעיר. מדובר במבצעים בהובלה של האגף לשירותים חברתיים ובריאות בעירייה, משרד הרווחה המבוסס על מפעלי ההזנה של משרד החינוך ואגף ביטחון וחירום שסייע, כל זאת תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, במטרה להעניק לקשישים ארוחות מזינות לכל יום בתקופה הקרובה.
הרשות גם הקימה את מוקד הגמלאים והמתנדבים המסייע לאלפי תושבים. המוקד פועל בימים א'-ה' בין השעות 09:00-22:00 . פניות למוקד בטל': 03-9113995/3073