לפני כחמש שנים, בסמוך ללידת בני השלישי, הודעתי לוועד המנהל של העמותה שבראשה עמדתי, שלתפקיד המנכ"לית אני לא חוזרת.
3 צפייה בגלריה
הפכי את הפחד לחבר
הפכי את הפחד לחבר
הפכי את הפחד לחבר
( צילום: shutterstock)
זה לא קרה ברגע. נדרשו לי כמה חודשים טובים של התבשלות עד ההחלטה לשנות מסלול. ואז, עם תינוק קטן על הידיים, פתחתי בקריירה עצמאית.
למרות חיבור עמוק לעמותה ולפועלה החינוכי המרגש, למרות שהצלחתי בתפקידי כמנהלת, החלטתי שאני רוצה לקחת את הידע לקדמת הבמה ולסייע לאחרים.
כבוגרת האקדמיה לאמנויות הבמה בלונדון, אחרי שהופעתי בהצגות בארץ ובחו"ל, כתבתי והפקתי, הבנתי שיש לי את היכולת לשלב כלים ומתודות מעולם הבמה בעבודה שלי עם אנשים כדי לסייע להם להעביר מסר מעולה.
3 צפייה בגלריה
שני פרץ קריב
שני פרץ קריב
שני פרץ קריב
(צילום: יחסי ציבור)
בזירה השנייה, כקצינת ניהול בחיל האויר, כמי שניהלה פרויקטים והייתה שותפה להקמת מוסדות תרבות בשדרות ובדרום, הכרתי היטב את המחוזות המקצועיים והארגוניים בדרך לכל יזמות.
במבט לאחור אני מאוד שמחה על ההחלטה. כמובן שיש הרבה אתגרים בדרך וצריך מוכנות מקצועית וגם מנטלית. במבט לאחור, כמובן שיש דברים שהייתי עושה אחרת, אבל בעשייה העצמאית שלי היום אני ללא ספק מצליחה להגשים את עצמי וגם לסייע לנשים אחרות.
היום, יותר מתמיד, יש צורך ביצירתיות ובגמישות בכל הנוגע לקריירה.
אז איך עושים את זה נכון?
הכנה ותכנון זה שם המשחק
בדרך כלל לנשים שרוצות להקים עסק יש תשוקה עמוקה לנושא מסוים שהן ממש טובות בו ורוצות לעסוק בו. לדוגמא, סדנאות להורים, בישול ביתי או עיצוב חללי עבודה. חשוב להבין שיש הרבה נושאים לקחת בחשבון מלבד העבודה על המוצר עצמו. כעצמאית יש גם משימות של ניהול, שיווק, מכירות, קשרי לקוחות, מיתוג, אדמיניסטרציה, גבייה ועוד.
שאלו את עצמכן: מי יקנה את המוצר/שירות שלי? היכן אשווק את עצמי? איך אמתג את העסק? באיזו דרך ימכרו השירותים/ מוצרים שלי? איך אני אגבה תשלום בפועל? איזה נוכחות תהיה לי ברשתות?
איך יראה היום שלך?
ראי בעייני רוחך את היומיום שלך כעצמאית – איך נראה הלו"ז שלך, מה סביבת העבודה שלך? כשאני יצאתי לדרך עצמאית, בדיוק ילדתי את בני השלישי, וידעתי שאני רוצה לעבוד מהבית על המחשב בזמן שנוח לי ולצאת פעמיים בשבוע להופיע בהרצאות. וכך בדיוק נראו השנתיים הראשונות של העסק.
חיבור למניע עמוק
"מי שיש לו 'למה' בעבורו יחיה, יוכל לשאת בכל 'איך'", אמר פרופ' ויקטור פרנקל. כבעלת עסק אני ממליצה לך בשלב הראשון למצוא מה מניע אותך ולמה חשוב שהעסק יפעל, מעבר לעשיית רווח, שזו התוצאה.
התשובה לשאלה הזאת תעזור לך גם למצוא את הבידול שלך ואת המוצר שלך, והחיבור העמוק יהיה מורגש במוצר ובעשייה שלך.
מי הקהל שלך?
השלב הבא יהיה להבין מי "הלקוח האידיאלי" שלך, למי את בעצם עוזרת עם העסק שלך. איך את עונה על צורך ממשי ואיזה 'כאב' את פותרת עבור הקהל שלך באמצעות השירות או המוצר שלך?
גם אם יש לך מוצר פיזי וגם אם מדובר בשירות מבוסס על מידע ומומחיות שלך – השלב הזה של החשיבה על הלקוח וצרכיו יסייע לך לדייק את המוצר ואת השפה השיווקית שלך.
3 צפייה בגלריה
יש רעיון, יש תשוקה אבל בדרך יש אתגרים, ספקות ופחדים רבים
יש רעיון, יש תשוקה אבל בדרך יש אתגרים, ספקות ופחדים רבים
יש רעיון, יש תשוקה אבל בדרך יש אתגרים, ספקות ופחדים רבים
( צילום: shutterstock)
הפכי את הפחד לחבר
כ-80 אחוזים מהעסקים בישראל נסגרים ורבים מהם כבר בשנה הראשונה. יש רעיון, יש תשוקה אבל בדרך יש אתגרים, ספקות ופחדים רבים. הפחד מלהיכשל, לאכזב, "לצאת בינונית", חשש שזה על חשבון המשפחה ועוד שלל "כיווצים" שעולים בדרך.
יש דבר אחד שייתן לך לנהל את הפחדים וזה ההבנה שזה חלק מהדיל של ההצלחה. נכון שזה לא נוח לחוש פחדים או ספקות, ולכן רבות מוותרות או נמנעות אבל האמת היא שאם את רוצה להיות אוטוריטה בתחומך ולצאת לקדמת הבמה המקצועית שלך – זה חלק מהדיל, אז התיידדי עם הפחד. ככל שנסכים לחוש את אי הנוחות - נוכל להגשים למרות הפחד והספקות.
שני פרץ קריב, בוגרת האקדמיה לאמנויות הבמה בלונדון, מנכ"לית עמותת kids creating peace בעבר, מרצה ומנטורית להופעה מול קהל והתפתחות אישית, מלווה בעלות עסקים ועצמאיות אל קדמת הבמה.
חפשו אותי בפייסבוק