חיה פינקל גרינברג (47), אם לשלושה ילדים, היא מייסדת ובעלת מרכז למידה והעצמה Let's Learn בקניון ספיר בשכונת אם המושבות פתח תקוה. את העסק המצליח שלה היא הקימה בעשר אצבעותיה.
2 צפייה בגלריה
חיה פינקל
חיה פינקל
חיה פינקל
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: יעל מימוני // בגדים: glow fashion)
זה לא היה פשוט: בגיל 35 מצאה את עצמה גרושה עם שני מתבגרים ותינוקת בת חודש, וגם עם חור בבנק ולב שבור. "מהמקום הכי נמוך בחיים שלי, אספתי את השברים, קמתי ויצאתי להגשים חלום", היא מספרת. "עזבתי את תפקידי כסמנכ"לית שיווק ברשת מצליחה, ללא גב כלכלי הלכתי ללמוד אימון אישי וכך הקמתי את העסק שלי, המתמקד בהוראה ובאימון אישי להצלחה. הפרגון האינסופי והודעות המרגשות שאני מקבלת מניעים אותי קדימה להצלחה".
מה היתרון הבולט שלך המבדיל אותך מאחרים?
"בעולם הדיגיטלי החדש אין עוד מקום לשיטות ההוראה המיושנות אשר אינן מקדמות למידה משמעותית ואינן תורמות לילדים שהפכו מתוחכמים מאוד. השיטות החדשניות שפיתחתי, מנגישות את החומר הלימודי לתלמידים בקבוצות לימוד קטנות. הקשר שנרקם עם כל תלמיד ותלמידה הוא אישי וחם, הם יודעים שיש להם ערוץ פתוח מולי. אנחנו מייצרים חוויית למידה אחרת, המוטיבציה עולה ובעקבותיה הישגים משמעותיים ומרשימים".
2 צפייה בגלריה
חיה פינקל
חיה פינקל
חיה פינקל
(צילום: אינגה אבשלום // סטיילינג: יעל מימוני // בגדים: glow fashion)
העסק שאוו הקימה חיה כולל מרכז למידה והעצמה ללימוד אנגלית, מתמטיקה, אסטרטגיות למידה ועוד. הפעילות במרכז הלמידה נעשית מגיל טרום חובה-י"ב. כמו כן היא מפעילה את מועדון JOY& Learn להכנת שיעורי בית, למידה למבחנים חוגי העשרה ועוד. במרכז 4 כיתות לימוד וקליניקה לטיפולי NLP ואימונים אישיים.
איך השפיע נגיף הקורונה על העסק שלך?
"העסק נפתח ב- 2019. אך משבר הקורונה, הותיר אותו סגור למשך 8 חודשים. מצאתי את עצמי מתמודדת עם בירוקרטיה של עסק חדש, אשר אינו זכאי לפיצוי מהמדינה. כאישה שהמושג 'לא אפשרי' לא קיים אצלה בלקסיקון, יצאתי מחוזקת מהמשבר. שיטות הוראה הותאמו למערכת הזום, פיתחתי שיטות לצמצום פערים שנוצרו עקב הקורונה לטיפול בעיות רגשיות ובחרדות".
הסגרים הרבים גרמו לכך שנוצרו פערים אצל התלמידים. כיצד אתם פועלים לצמצם אותם?
אנחנו חוזרים לפעילות במרכז הלימוד בכל הכוח. בנינו תוכניות לימודים לצמצום פערים ולחיזוק האסטרטגיות הלימודיות. במרכז יש ארבע כיתות לימוד בקפסולות קטנות וקבועות עד 7 תלמידים. כמוכן שאנחנו פועלים תחת הנחיות התו הסגול ואף מעבר, יש מחיצות שמפרידות בין התלמידים".
באיזה מקום את רואה את עצמך בעתיד?
"אני רוצה להתרחב לרשת מרכזי למידה בפריסה ארצית, שחלקם יהיו בבעלותי וחלקם בזכיינות. השאיפה שלנו היא לייצר חוויית למידה ייחודית עבור ילדים ובני נוער בכל רחבי הארץ, כדי לקדם אותם להצלחה כפי שקורה אצלנו. כל תלמיד זוכה אצלנו ליחס חם ואישי וזה בהחלט ניכר בתוצאות ".
נראה שהסיסמה שתחתה פועל מרכז הלמידה נכתבה ממש עליה - "אין דבר שאת/ה לא יכול/ה לעשות – הכול בידייך!". חיה החליטה לקחת את עצמה בידיים לאחר המשבר שעברה והגיעה להצלחה. את האמונה הזאת היא מחדירה גם לתלמידים שלה - בזכותה בני נוער וילדים רבים זוכים להעצמה, לשיעורים מטובי המורים ולהצלחה רבה ואף הצטיינות בלימודים. "אני מאמינה שכל ילד ונער מסוגל להגיע להצלחה אם רק יתנו לו את ההזדמנות ואנחנו במרכז מאמינים ביכולות של כל אחד ואחת".

פרטי התקשרות:

שם העסק: Let's Learn מרכז לימוד והעצמה
מספר טלפון נייד: 050-6454048